Dra til Le Tour innerst i dalen og ta deg helt til toppen i den øverste stolheisen. Derfra tar dere transportstrekket rundt Domaine de Balme, og dere kommer til gondolen som kommer opp fra Valloricine. Litt lenger borte vil dere komme under en stolheis som kalles Les Esserts, kjør til bunnen av denne og ta den opp. På vei opp har dere fin sveitsisk lerkeskog på venstre side. Her er det som regel veldig bra både under og etter snøfall. I tillegg er det en fin plass å være dersom det er skodde eller tåke (det er det ofte i dalen) siden det er skog. I tillegg er det som regel lite folk der. Bare ikke kjør for langt fra heisen da det er lett å komme for langt ned..

Etter stort snøfall er det bra i alle de fire store områdene i dalen. Grand Montets er nok det beste og største, men også det med mest folk. Jeg ville tatt turen til Flegere og tatt L´Index heisen til toppen av fjellet. Derfra traverser ut til venstre (skiers right) og over en liten bakketopp. Nede i dalen dere da har foran dere har jeg hatt mange fine pudderstunder....

Skaff dere et kart på forhånd og studer dette litt. Vær obs på skredfaren (flaggsystem) og allier dere gjerne med noen som har peiling der nede (man kan se på de at de er skibomser). Og får dere sjansen, kjør Valle Blanche ned fra Aguille Du Midi, MED guide!

God tur (skulle ønske det var meg).