Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
La Grave 9-11 feb
#46183 30/01/2007 10:55 PM
-toMas- Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Drar til La Grave neste helg og trenger noen tips! Har ikke vært der før, men hører det skal være bra smile Noen som vet hvordan forholdene er der nede nå? Har enda ikke fikset plass å bo, og er svært takknemmelig for anbefalinger! smile Er det andre ting jeg bør tenke på før jeg setter kurs, og er det noe jeg ikke bør gå glipp av når jeg er der?

Tips om La-grave.
-toMas- #46184 31/01/2007 12:26 PM
Medlem
Medlem

En ting du bør sjekke med en gang er om det er ledige hotellrom gå inn på smirk www.skierslodge.com / eieren er svensk og kan La-Grave.La-grave er en landsby med alle fordeler og ulemper det medfølger.Fjellet er farlig,spesiellt for de som ikke har nødvendig kunnskap om skred fare eller fjellvett.Husk her er ingen opptråkket løyper så man kjører på egen risk.Bruk guide!!Denne plassen har vært for meg den beste fjellkjøringa ever..men har også opplevd at det har vært stengt i flere dager.Sjekk værmeldinga,på denne tiden av året er det mye vær.Lykke til og ta med skredutstyr!!

La Grave 9-11 feb
-toMas- #46185 31/01/2007 4:08 PM
-toMas- Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Takk for gode tips. Vi kommer til Grenoble 22:39 fredag kveld, og har så langt ikke funnet transport opp. Vet dere om det går buss opp på denne tiden av døgnet, eller vil en leiebil være enkleste løsning? Jeg vil ha komplett skredutstyr til vi drar, noe mitt reisefølge ikke vil. Er det mulig å leie til ham der oppe?Liv B: Du snakker om et webcam. Har du url'en til dette?Takk for all god hjelp så langt! smile

Overnatting
-toMas- #46186 01/02/2007 9:27 AM
Medlem
Medlem

Hvis dere har ordnet overnatting i La-grave så er det lurt å ha snakket på forhånd med verten om dere kan komme på kveld/natta,bare et lite tips.Uansett så ville jeg dratt opp på kvelden bare for å få morgenen med meg.Vokne opp og se ut av vinduet ...La-Meije midt i fleisen..ubetalig!!.

Det meste i boks
-toMas- #46187 02/02/2007 11:45 AM
-toMas- Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Vel... da skal det meste være i boks. Leiebil fra Grenoble(www.rentacar.fr), og overnatting på Le Rocher for 18 euro natten smile

Ser også ut som om at det skjer en del ting der neste helg. Jeg snakker ikke et kløyva ord fransk men i følge siden www.swallowmania.com ser det ut som det er noe som skjer. Noen som har vært på dette tidligere, eller som vet hva det er?

"Carte Niege"
-toMas- #46188 02/02/2007 11:47 AM
-toMas- Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

En annen ting... Har hørt om noe som heter Carte Niege eller no sånn. En slags forsikring for off-pist? Har dere benyttet dette når dere har vært i La Grave, og er dette noe jeg kan/bør kjøpe der oppe? Vi skal kjøre to dager.

Ja..
-toMas- #46189 02/02/2007 3:53 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

... du bør absolutt ha Carte Neige. Denne forsikringen kan kjøpes på dagsbasis for ett par euro eller noe (om du ikke skal mer til alpene lønner det seg ikke med årsdekning) og er absolutt verdt det ettersom det er den standardiserte forsikring drevet i regi av de franbske skiforbundet. Selv om det i mange tilfeller er dobbeldekning ifht egen forsikring er det verdt det; bl.a. fordi det er lettere å si "Carte Neige" til redningsfolkene enn å forklare at man har en skandinavisk forsikring som dekker, ring dette nummer, snakk med hander etc. når man ikke kan fransk!!

Swallowmania betyr bl.a. masse pårøkte franskmenn og annet godt i byen, fest og fyll på kveldende og en del folk på fjeldet; det er en slags freeridefestival (vel oppkaldt etter swallowtails på brett og etterhvert ski) - ofte er det bl.a. mulighet å teste en del kule ski der denne helgen. Søk på Swallowmania; de har vel en egen webside tror jeg.

Svenske stugan: D
-toMas- #46190 04/02/2007 12:15 PM
Medlem
Medlem

Hei, ikke så mye å si men du burde hvertfall sove på skiers lodge, altså hos "pelle" utrolig hyggelig kar og han har sikkert masse tips og nyttig å si deg ; )

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå