Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Davos
#46140 11/03/2007 6:26 PM
palx Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem

Skal en tur til Davos om to uker. HVordan er det der?Har aldri vært i alpene før. Er det noen som har erfaring fra det stedet?

lite snø
palx #46141 12/03/2007 7:26 AM
a7r Offline
Fersking
Fersking

har vært der en uke nå. det ble sagt av lokalbefolkningen at det ikke har vær så lite snø der i manns minne. men det er løs snø og oppdrive om man orker og gå litt, skred faren var grad tre hele forige uke

Lite snø og kjedelig busstransport
palx #46142 12/03/2007 10:04 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Kom også akkurat hjem derfra, og det var veeeldig lite snø, og den smeltet dessverre veldig fort i det varme påskeværet. En annen kjedelig ting med Davos er at man må ta buss eller tog om man skal i bakken, og de ulike skiområdene er dårlig "sammenkoblet".

Men, du kan være heldig om det kommer snø, da kan du finne bra steder for frikjøring.

Pass deg for skred. Det lå ferske skred overalt.

Takk for svar.
palx #46143 12/03/2007 9:15 PM
palx Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem

Får håpe Vår Herre dumper litt hvis han kjeder seg da..

det finnes moro lell
palx #46144 13/03/2007 11:52 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

For de av oss som var der sist uke, var det noen som uforsket mer enn andre...

Jeg er enig i at det var lite sne, og at det bør komme mye mer før det er optimalt. Like fullt vil jeg anbefale noen steder der.

Parsenn har fine muligheter hvis du gidder å gå litt opp på småtoppene. Det er gså mulig å stå ned på baksiden av høyeste toppen på Parsenn, men da bør man ha guide. Dette kan være en flott tur som kan kombineres med en tur i Arosa-anlegget og guide tilbake til riktig dal igjen. Vi endte opp med å ta 4 forskjellge tog i noen timer for å komme rundt...

God tur!

knall!
palx #46145 13/03/2007 3:12 PM
Fersking
Fersking

Davos har utallige muligheter, for den som bare vet...

Vi var en gjeng fra øytun www.skiogskred.no som var der 1 mnd. perioder med og perioder uten guide. Mye fin kjøring på tross av minimalt med snø i januar.

tips til guide; heidi zimmermann. Hun er vel også nortind president? Gutta på full moon kan vel ogsåp tenkes å ha gode tips. Men vinterkartet over området har også mange fine turer.

Baksiden av jakobshorn er knall (bortsett fra at jeg sleit korsbåndet rett av der) Vel og dessuten har davos flinke kirurger :-D

En del snø nå
palx #46146 27/03/2007 9:39 AM
palx Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem

Vi hadde en flott tur. Det var litt dårlig sikt en av dagene, men som "veilederen" sier så var det mange muligheter i Parsenn anlegget. artig sted med mange dalsøkk og fine fjellsider med en del pudder man kunne leke seg i. Hadde dessverre altfor få dager til å utforske ordentlig.

velkommen hjem
palx #46147 27/03/2007 11:48 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Men skal vi prøve å si noe om Davos som off piste sted? Kan vi si det er blandt de ti beste? Jeg tror kanskje ikke det, men anbefaler folk å dra dit når de er lei av andre steder...

Knallbra
palx #46148 27/03/2007 1:36 PM
Fersking
Fersking

Har også kommet hjem etter å ha vært der forrige uke for første gang. Må bare si at det i Davos er det sinnsyke muligheter, men du må være litt kjent/eller ha kjentfolk der nede. Baksiden av Jacobshorn ned til Teufi burde prøves hvis det er kommet snø, for å ikke snakke om Pischa. Dagen vi var der var det maks 30 stk i anlegget og 20 av de holdt seg i de to preparerte løypene som finnes på hele fjellsiden!

Har kun vært i St.Anton før, men vil driste meg til å si det er bedre muligheter i Davos. Dette kan selvfølgelig ha noe med at det er ett litt annet publikum i Davos (så vidt jeg vet er det ingen charterturer fra norge ihvertfall...?)

Nå skal det også sies at vi traff veldig bra med vår uke. Uken før var det 10 grader og solskinn hver dag, uken vår snødde det fra mandag til lørdag og denne uken skulle det bli varmt igjen.Men litt flaks må man ha...

Off piste
palx #46149 27/03/2007 9:23 PM
palx Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem

Jeg er nok blandt ferskingene innen off piste foreløpig, men jeg har investert i nye pudderplanker og lagt de korte carvingskia på loftet, så neste sesong blir nok enda bedre enn i år. :-) nå får vi suge ut de siste ukene av sesongen i Hemsedal, og kanskje dra frem sykkelen etterhvert.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå