Hei, kjekt å høre fra andre:)
Som nybegynner vil jeg kanskje anbefale at du kjører et surfe kurs(ex.surfschool sine kurs), bare for din egen sikkerhets skyld.
Etter hvert som du forstår basicen og spesielt forholdene du trenger mht. surf, bølger, hadde det ikke gjort noe om du hadde fått tak i et billig brett og drakt(brukt eks.). Tror nok at de lokale har mye bra på hjertet å si om både sporten og omgivelsene rundt den.Fra der av tar du det som det kommer og jeg garanterer deg: Din første bølge kommer du aldri til å glemme!,- uansett om den er stor eller liten. Det å bli "ett" med bølgen gir deg en følelse av adrenalin - kick og ro.
Men en ting; ikke gi opp fordi du finner det litt vanskelig i starten!
Etter noen få ganger står du og fra der av blir du bare mer og mer engasjert og mer ivrig til å være i vannet. Har selv vært så ivrig at jeg har tatt med meg brettet og bare padlet.(Trening) ^^. - selv om det ikke har vært et hint av bølger. Kjekt uansett,- du lærer å kjenne brettet dit og dette er det viktig at du gjør ifra ulike perspektiv.
Personlig øsnker jeg å surfe så mye som jeg kan, men det er ikke alltid like lett når en er alene. ønsker meg derfor noen i området å surfe med. Å dele oplevelser, både gode, morsomme ute i vannet er sunt for alle,- enten du er pro eller newbee. I det store og det hele dreier det seg om å ha det gøy!
Mvh Tanya