Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Jenter, surf, jæren.
#4548 17/07/2012 2:03 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Har drevet litt med surfing, men kan godt anses som nybegynner.

Det jeg savner er flere jenter ute i vannet. Hvor blir dere av? 

Her på vestlandet(jæren) har vi de nydeligste strender og forhold, men fremdeles er det gutta som dominerer^^.

Hva med girl camp`s etc; Det skjer jo absolutt ingenting i forbindelse med slike arrangement. isåfall er det svært lenge siden sist.

Jo flere vi er, desto morsommere blir det ute ved bølgene og jo lettere blir det å inspirere andre til å prøve seg.

Bare så det er sagt...

Re: Jenter, surf, jæren.
Tanya Sivertsen #4549 12/08/2012 4:38 PM
Fersking
Fersking

Hei, har nettop begynt med surfing så jeg er da veldig nybegynner, men kommer til å være en del på strendene rundt Stavanger omr. dersom jeg finner en plass å leie utstyr.. noen tips? smile

Tanya Sivertsen #4550 12/08/2012 9:46 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei, kjekt å høre fra andre:)

Som nybegynner vil jeg kanskje anbefale at du kjører et surfe kurs(ex.surfschool sine kurs), bare for din egen sikkerhets skyld. 

Etter hvert som du forstår basicen og spesielt forholdene du trenger mht. surf, bølger, hadde det ikke gjort noe om du hadde fått tak i et billig brett og drakt(brukt eks.). Tror nok at de lokale har mye bra på hjertet å si om både sporten og omgivelsene rundt den.Fra der av tar du det som det kommer og jeg garanterer deg: Din første bølge kommer du aldri til å glemme!,- uansett om den er stor eller liten. Det å bli "ett" med bølgen gir deg en følelse av adrenalin - kick og ro.

Men en ting; ikke gi opp fordi du finner det litt vanskelig i starten!