Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Jenter, surf, jæren.
#4548 17/07/2012 2:03 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Har drevet litt med surfing, men kan godt anses som nybegynner.

Det jeg savner er flere jenter ute i vannet. Hvor blir dere av? 

Her på vestlandet(jæren) har vi de nydeligste strender og forhold, men fremdeles er det gutta som dominerer^^.

Hva med girl camp`s etc; Det skjer jo absolutt ingenting i forbindelse med slike arrangement. isåfall er det svært lenge siden sist.

Jo flere vi er, desto morsommere blir det ute ved bølgene og jo lettere blir det å inspirere andre til å prøve seg.

Bare så det er sagt...

Re: Jenter, surf, jæren.
Tanya Sivertsen #4549 12/08/2012 4:38 PM
Fersking
Fersking

Hei, har nettop begynt med surfing så jeg er da veldig nybegynner, men kommer til å være en del på strendene rundt Stavanger omr. dersom jeg finner en plass å leie utstyr.. noen tips? smile

Tanya Sivertsen #4550 12/08/2012 9:46 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei, kjekt å høre fra andre:)

Som nybegynner vil jeg kanskje anbefale at du kjører et surfe kurs(ex.surfschool sine kurs), bare for din egen sikkerhets skyld. 

Etter hvert som du forstår basicen og spesielt forholdene du trenger mht. surf, bølger, hadde det ikke gjort noe om du hadde fått tak i et billig brett og drakt(brukt eks.). Tror nok at de lokale har mye bra på hjertet å si om både sporten og omgivelsene rundt den.Fra der av tar du det som det kommer og jeg garanterer deg: Din første bølge kommer du aldri til å glemme!,- uansett om den er stor eller liten. Det å bli "ett" med bølgen gir deg en følelse av adrenalin - kick og ro.

Men en ting; ikke gi opp fordi du finner det litt vanskelig i starten!

Etter noen få ganger står du og fra der av blir du bare mer og mer engasjert og mer ivrig til å være i vannet. Har selv vært så ivrig at jeg har tatt med meg brettet og bare padlet.(Trening) ^^. - selv om det ikke har vært et hint av bølger. Kjekt uansett,- du lærer å kjenne brettet dit og dette er det viktig at du gjør ifra ulike perspektiv.

Personlig øsnker jeg å surfe så mye som jeg kan, men det er ikke alltid like lett når en er alene. ønsker meg derfor noen i området å surfe med. Å dele oplevelser, både gode, morsomme ute i vannet er sunt for alle,- enten du er pro eller newbee. I det store og det hele dreier det seg om å ha det gøy!

Mvh Tanya

Tanya Sivertsen #4551 13/08/2012 10:43 AM
Fersking
Fersking

Hadde nettop en uke i Portugal på camp. Det tok sin tid, men jeg ble hekta i det øyeblikket jeg sto min første bølge ut laugh og nå vil jeg fortsette i Stavanger, kan ikke så mye om værforhold ol., er det noen sider jeg enkelt kan se det på?Før jeg kjøper utstyr vil jeg gjerne leie en gang eller to for å være helt sikker på at jeg kommer til å bruke det smile Vi tenkte å prøve en gjeng på tirsdag om forholdene er gode (?) bare å hive seg med, er ikke så bra å surfe alene vel? smile

Tanya Sivertsen #4552 13/08/2012 10:56 AM
Fersking
OP Offline
Fersking

http://magicseaweed.com/ (brukes av de fleste jeg har møtt).

ps. Link til Hellestø, som et eks: http://magicseaweed.com/Hellest%26oslash%3B-Surf-Report/1889/weekSummary/europe/

Rull deg f.eks nedover og finn varselet for tirsdag.(Les først om hvilke forhold som kjennetegner den stranden du er ute etter og sammenlign med de forholdene for den aktuelle dagen du er ute etter.)

Kunne godt tenkt meg en tur ut. Har brett og drakt, men blir litt vanskelig mht. at jeg har en liten bil og har ikke enda fått meg takstativ . Familien har større kjøretøy, men denne tror jeg blir opptatt for morgendagen.

Hvor tenkte dere å dra ut?I tilfellet kan jeg bruke litt cash på å leie kun brett(litt dumt,- men går fint) Kan ikke akkurat teipe brettet fast til bilen :P

Tanya Sivertsen #4553 13/08/2012 11:55 AM
Fersking
Fersking

Ja, om jeg forstår meldingene på siden så er det litt små bølger, men brukbart utover tirsdagen? Tenkte på Bore om man får leid brett der? kan ikke du se hvordan det ser ut? : http://magicseaweed.com/Bore-Surf-Report/1886/ :PTror desverre ikke jeg får plass i bilen jeg heller, men gaffateip er jo alltids et godt alternativ om du ikke er redd for lakken? :P haha

Tanya Sivertsen #4554 13/08/2012 12:20 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Hmm, er ingen ekspert, men det ser nok ut som om det kan vær litt forhold imorgen, onsdag og torsdag. Det koster bare 100 spenn for å leie brett, så for meg gjør det ingenting^^. Men, hvis dere skal leie så må dere finne ut dette. Har prøvd å se hvor surfschool holder til og antar at dette må være bore,- men sjekk eller send mail til dem for sikkerhets skyld. Vil ikke sende dere på villspor. Når hadde dere tenkt dere ut isåfall? 

Tanya Sivertsen #4555 13/08/2012 12:22 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Har du vanlig mail adresse jeg kunne kontaktet deg på?

Tanya Sivertsen #4556 14/08/2012 12:28 AM
Fersking
Fersking

Sarahjac@lyse.netTenkte å være der i 4 tiden smile

Tanya Sivertsen #4557 14/08/2012 12:54 AM
Fersking
Fersking

Var snakk om at utleien stengte 6, så det blir nok tidligere.. e-mail meg du så sees vi! smile

Tanya Sivertsen #4558 18/08/2012 3:55 PM
Fersking
Fersking

Et annet alternativ til Rune Lye og surfschool.no er Bore Surf Camp. De kan nåes på. Det hender de er på Bore noe lenger enn 1800. Surfschool flytter seg litt rundt. De er hovedsaklig på Bore, men de følger varslene. Det hender ofte at de er på Brusand eller hellestø avhengig av forholdene. Det lønner seg å ringe på forhånd slik at dere vet hvor han har varebilen sin.

Forøvrig om dere sjekker gruppen Jæren Boardriders på facebook vil dere finne flere jenter i samme situasjon som søker surfevenniner.

Telefon 950 40 484 E-post: boresurfcamp@gmail.com

Tanya Sivertsen #4559 18/08/2012 6:16 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei! Bukker og takker for info! smile

Tanya Sivertsen #4560 18/08/2012 7:55 PM
Fersking
Fersking

Bare hyggelig. I tillegg til Jæren Boardriders vil du også finne litt info på facebook siden til Norges Surforbund. Nm i bølgesurfing blir bla arrangert på Jæren i år...

Mest lest på FRIFLYT.NO
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå