Hei, lurte på om noen har noen erfaringer rundt det å surfe, windsurfe og kite midt på vintern. Hva har folk på seg under drakta? og om folk egentlig drar ut i vannet nå, og rundt midten i desember, rett etter nyttår og januar.
Har alltid surfet på sommern i utlandet og på hoddevik i starten i mars - april og videre.
Ingen ting under, skjønner ikke i det tatt hvordan noen klarer å få plass til f.eks superundertøy inni drakten. En vinterdrakt er etter min mening nok tung og klumpete i utgangspunktet Legg heller 1000 kr ekstra i en skikkelig drakt enn å satse på at siste skrik fra Ulvang skal holde deg varm...
Og forresten er mars den kaldeste måneden i året, både på land og i vannet, ikke des/jan selv om disse månedene er de mørkeste.
holder på året rundt i en "billig" 6/5 vinterdrakt (Pro Limit Evo), på det kaldeste klarer jeg kanskje 1 1/2t i vannet før jeg meker kjernetemperaturen går ned.
Ikke noe stress det, men du bør ha varme klær, hansker og lue klar når du kommer opp av vannet:)
i Hvaler seilforening er det en gjeng som seiler hele året. Så det er kanskje en idè å høre med de? http://www.hvaler-seilforening.no/index.php?option=com_content&view=section&layout=blog&id=7&Itemid=63
er vel ikke bare vanntemperaturen som har noe å si for hvordan opplevelsen er, om mars er en grad kaldere i vannet oppveies det (iallefall på andre breddegrader enn dine ole) ved at det ofte er mange grader varmere i lufta og sol som varmer osv. slutten av januar og begynnelsen av feb er kjipest, mye også fordi det er såpass mørkt...