Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Nybegynner
#4432 04/11/2010 8:11 AM
CookieY Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

God morgen. Igår så begynte jeg å kikke litt på surfing og jeg synes dette så ut som en morsom sport itillegg til Snowboard og utfor sykling. Lurer på om det er noe likhet mellom surfing og snowboard like teknikker eller noe slikt? Bor på Karmøy og leste litt igår at det er noen greie spots her i område som ikke er for vansklige for nybegynnere , bor heller ikke så langt unna stavanger.

Mitt spørsmål er det stor forskjell mellom snowboard og surfing?

Og visst jeg har lyst å begynne så gidder jeg ikke å bruke masse tusen lapper på et nytt brett og tenker heller at jeg kan kjøpe brukt i første omgang også oppgradere etterhvert , hadde vært flott visst noen hadde noe som skulle vekk og kanskje det var en pakke med diverse til en grei pris. er ca 175 høy og veier ca 75kg

Mvh Lars Martin smile

Re: Nybegynner
CookieY #4433 06/11/2010 5:56 PM
Fersking
Fersking

Hey . Kult du ser på surfing :grin

Jeg har ikke stått mye på snowboard, så kan ikke sammenligne så mye der. Men du kan sammenligne det med longboard, om du har prøvd det.

Jeg ville begynt med et litt stort brett, f.eks 7'3'' Mini Malibu. Et slikt brett får du fra ca 3000kr nytt, og de varer i omtrent evig. Det er greie brett for norske forhold. Det som ofte er dyrest er våtdrakt. Du trenger også hansker og sko. De bør også være av kvalitet, kjipeste er å fryse i vannet. Tror ikke du finner noe nytt til under 3000 kr.

Jeg har ikke så mye peiling på å kjøpe brukt, men det kan være lurt.

Aller først burde du nok leie utstyr noen dager, for å se om det noe for deg smile Selv om det skal veldig mye til for at du ikke vil digge surfing laugh

CookieY #4434 07/11/2010 12:10 PM
CookieY Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

jepp har snakka med mamma hun sa jeg skulle værtfall prøve først smile så jeg trenger brett og våtdrakt , noen som vil låne bort som bor i karmøy området?

CookieY #4435 08/11/2010 10:22 AM
Fersking
Fersking

Jeg vil tro det er bedre å dra ned til jæren og leie utstyr en helg for eksempel, og eventuelt ta et kurs der.

f.eks http://surfschool.no/kursutleie

Det er ikke så lett å bare låne utstyr av folk. Blant annet kan utsyret bli ødelagt osv. Sats heller på å leie fra en sjappe smile

CookieY #4436 08/11/2010 3:20 PM
CookieY Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

for eks : 1 Weekend pluss leige av brett og drakt i 2 dager?

kjøp brukt :)
CookieY #4437 10/11/2010 10:35 PM
Fersking
Fersking

aloha! Kjøpte meg en NSP mini mal på finn til 700 med alt bag leash og finner, ser som nytt ut! Vet det ikke er normalt men bruker en crewsaver tørrdrakt når jeg surfer, synes de er veldig bevegeige og jeg kan kle meg etter forholdene:P (kjøpte på finn for 750 spenn:)

Jeg har stått en del på snowboard og skateboard men vil si at jeg gikk på en smell når jeg prøvde surfing, ser mye lettere ut enn det er! :PMen surfing er noe av det morsomste jeg har prøvd, surfet 2 gang å jeg kjøpte meg surfebrett:P

Tørrdrakt? :P
CookieY #4438 11/11/2010 3:55 PM
Medlem
Medlem

Funker sikkert bra, helt til du prøver å duckdive, blir blåst på land i fjærsteinene og river hull i drakten smile

Mitt beste tips er å ikke spare på pengene når du velger drakt. Blir du kald er det IKKE gøy.. Har surfet en stund nå og om jeg kunne kjøpe en 3mm drakt jeg aldri ble kald i hadde jeg gjerne søkt om lån i banken for formålet.

Når det gjelder valg av brett har jeg skrevet min mening om saken MANGE ganger her inne. Det er en grunn for div. ymse funboard florerer på Finn.no

God idé å leie før du tar en endelig avgjørelse smile

jaaauda
CookieY #4439 11/11/2010 4:30 PM
Fersking
Fersking

kommer nok en tid der jeg kjøper meg et mindre brett som jeg kan duckdive med men akkurat nu så e surfeferdighetan mine laaaangt ifra stor nok til så små brett. Kjøpte ikke tørrdrakt til å surfe, men seiling og padling kommer, sikkert til å kjøpe en våtdrakt i framtida. Det viktigste e nu at æ har det artig smile