Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
TRUGER
#43265 29/10/2003 12:00 AM
More than words
OP Offline
More than words

Jeg vurderer å gå til innkjøp av truger. De skal hjelpe meg til å kunne gå opp bratte fjell i dyp snø. Og når jeg er på toppen skal jeg nyte utsikten en liten stund,før jeg kjører ned på snowboard. Noen som vet hvilke truger jeg bør ha til dette formålet? De bør helst ikke være så alt for dyre,men kvaliteten må være bra!

More than words
OP Offline
More than words

Jeg har brukt truger i noen år. De jeg brukte var av typen tubbs altitude 25. Fungerer greit, men du må forberede deg på mye frustrasjon med truger. Truger er et helvete og traversere med. Isåfall bør du kjøpe noen truger med skarpe kanter som griper bedre i travers. Du snakker jo om og gå opp bratte fjell. Vet at spilttboard er dyrt, men jeg har gått til anskaffelse og en ny verden innen turgåoing har åpnet seg. Du slipper til og med og bære brettet. Truger er jo heller ikke billig akkurat. Men går du for truger velg noen som ikker er for brede og noen som har et godt festesystem til føttene.

More than words
OP Offline
More than words

Du vet at det faktisk finnes splitboard som du slipper å sette sammen når du skal kjøre ned? Det kalles ski og funker som f!

More than words
OP Offline
More than words

Så i innlegget til speeddemon at hans erfaringer med Tubbs var at de var dårlige å traversere med. Det skyldees at Tubbs har en gjennomgående bolt i bindingen som gjør at fotbladet vil følge bakkens helling. Resultatet av dette er at man må vinkle ankelen for å kunne gå med loddrett kropp, noe som er slitsomt. ATLAS sine truger har en binding som er hengt opp i reimer slik at fotbladet stort sett alltid er i horisontalplanet og man slipper å vinkle ankelen. Dette opphenget gjør også at man får foten godt inn i snøen ved bratt gange.Kjøp atlas hvis du skal på topptur.

More than words
OP Offline
More than words

Ha ha!! Den var god! Ski funker ikke som F i forhold til Snowboard når vi snakker offpist...

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå