Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Peru, Puerto Rico eller El Salvador
#4257 27/09/2009 6:11 PM
podder Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Lurer på 1-2 mnd surfetur i november/desember til varmere strøk. Tenker på Peru (Mancora), Puerto Rico eller El Salvador. Har noen en formening om hvor jeg bør reise? Vil gjerne ha surf uten våtdrakt (derfor nord i Peru:-)

Jeg er ikke veldig dreven surfer og er ikke på utkikk etter de store og kraftige sakene. Men setter pris på cleane pointbreaks og ok miljø i line-upen. Mulighet for sosialisering på kveldene heller ikke å forakte ettersom jeg skal reise alene.

Mancora
podder #4258 01/10/2009 4:54 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Jeg har vært i Mancora Peru, og lan anbefale dette til surfere! Det er alltid gode bølger og mange som er der i samme ærend som deg. Med andre ord, det skal ikke være noe problem å sosialisere seg. Mancora er et relativt lite sted, men befolknigen vokser betydelig i desember og januar! Det kan være verdt å nevne at på et sted som Mancora samles det en del spesielle folk, som forsåvidt mange andre steder, og bruk av kokain er ganske vanlig. En liten advarsel!Når du først er i Mancora kan du ta en 10 timers busstur til Montañita i Ecuador, et også kjent surfested! Har ikke vært der, men planlegger en tur dit.

El Salvador!
podder #4259 26/02/2010 3:25 PM
Fersking
Fersking

Hele stillehavskysten, fra alaska til sør-chile er fantastisk for surf.

Jeg velger her å plukke ut EL SALVADOR, som en favoritt.

Her har du alt, fra rolige beachbreaks til et av latinamerikas heftigste point, Punta Roca, som brekker på hovedstranden i La libertad. Det er her du vil være. Ut fra La libertad er alle surfebrekkene målt i km herfra og det er ikke få. Du kan sette deg på en buss eller på lasteplanet til en lokal pickup, som mere enn gjerne tar deg med på lasset..

Utelivet preges av surfere og backpackere fra hele verden i den lille strandlandsbyen "el tunco" få minutter fra la libertad.

Billig å fly hit fra Europa og et fantastisk utgangspunkt for alle de andre latinamerikanske landene.

EPBexperiencetravels.no

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå