Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
dagstur sekk med skifester
#42194 13/11/2003 12:00 AM
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

noen som kan komme med noen anbelfalinger til en dagstursekk med mulighet til å feste et par ski.

danke!


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Bergans har en "billig" og 50 l. sekk som er grei. Husker ikke navnet, men den reklameres for... Ellers har Lowe Alpine mange fine med bra bæresystemer skreddersydd for topptur med ski og økser osv. Husk at det bør være hevbart lokk og snølås.


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Da Kine har veldig gode sekker til å feste ting på, finnes i diverse str. heli pro(litt liten viss du ska ha mye me deg) men du kan feste på ski eller brett å ha både spade å søke stang +++ på sekken me litt plass oppi te mat å klær, ellers så er poacher eller blade større.


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Kjøp lowe alpine Haute Route, den er skifester og er passe stor, du kan reise på små overnattingsturer med den og, slå på tråden til vertikal, ellers er powder peak et bra alternativ!


Hadde samme spm...
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

..og endte opp med Osprey switch 40 liter. Finnes også i 25 l. Tror ellers Arcteryx er et glimrende valg (M serien) men de er dyre. DaKine sine mindre sekker (ex: heli pro) er bra.


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Har selv DaKine HeliPro - glimrende sekk med passe størrelse for dagsturer og kjøring i skianlegg med omegn, toppturer osv. Er også laget for bruk med drikkepose. Fine tekniske detaljer som gjøre den praktisk i bruk.


 
 
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

hvor får jeg kjøpt dakine heli pro?

hvordan er ortovox powder ride sekken? er det mulig å feste ski til den?


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Jeg var paa jakt etter en slik sekk i gaar, men fikk bare smil naar jeg spurte etter en sekk med skifester til mellom 20 CAD og 30 CAD. Hva koster egentlig en slik sekk ??


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

ingen som vet hvor de selger dakine sekker?


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

brukte en halofs rand sekk i fjor vinter som var god og fotholdsvis rimelig.finnes i flere forskjelige størrelser og er spesial utviklet til toppturer etc.har plass til camelpack pose.kosta vel rundt tusen lappen men finnes i flere størrelser. pass bare på å ikke ta med for stor sekk, kjipt på veien ned..


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Hvordan fungerer festemåte for ski på dakine sekker. skiene blir jo liggende på skrå på sekken. må være upraktisk når man går mellom trær der det er trangt. Tror det funker bedre med den patenten der skituppene er inntil hverandre over hodet ditt. Dårlig forklart, men jeg skreiv dette raskt:)


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Dakine sekker er å få kjøpt på hemsedal sport ivertfall.


 
 
Dakine-skifeste.......
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Har hørt rykter om at bindingene raskt sliter hull i sekken når de ligger på skrå over. Dakinesekkene virker veldig funksjonelle, men er de noe særlig holdbare?


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

tror du nesten sliter med å få en rema pose for det.


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Finnes på aage j. i kr.sand... Der koster den 700 mynter tror jeg. Men den må da finnes mange steder når de har den i kristiansand?!!


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

DaKine sekken er den ubestridte vinner. Har hatt sekken i mange år uten problemer. Fetser til ski, brett, øks og truger. (Skiene må dessuten ikke å festes på skrå!)Platou sport i Bergen har den til 500 spenn, og mange Inter sport butikker har den.


Bikes and Boards by flames
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

på Grünerløkka har dem også. billig trur jeg.


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

hatt norrøna versting, og var ganske fornøyd med den. Slet den riktig nok ut etter et par år og har nå to forskjellige sekker. En lit større bergans som jeg ikke husker navnet på, men den er større enn en dagstursekk. Men jeg kan på det sterkeste anbefale ortovoks sin cross rider den er 20 liter og man merker ikke at den sitter på ryggen. Viss den blir litt for liten kan man velge tour rider som er ca 30 liter. Disser er veldig like og har veldig bra organiseringsmuligheter til søkestenger, spade, klær og alt annet man kan tenke seg å putte i en sekk. Jeg har kjøpt min i alpene, vet ikke hvor de selges i norge. Den kostet litt under 1000 spekk..


 
 
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Sjekk ut bergans sine nye backcountry guide/rando sekkar. 23-30 l i to rygglengder og med og uten glidelås i ryggen. Litt dakinestil med lommer og reimer for det meste. Akkurat plass til det eg typisk har med på dagstur, og den sitt godt på min rygg. Forsterka skifester til A-stil og reimer til sentrert bakfeste. Einaste eg har å utsette til no er at det ikkje er plass til søkestenger i søkestanglomma, Duuuhhhhh....


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Sjekk ut Lowe Alpine. Tror du finner mye Lowe Alpine på vertikal.no eller noe sånt. Bare det ikke er Norrøna er det greit!


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Det viktigste er kanskje hvilken størrelse du egentlig er ute etter. En sekk på 25 liter vil være mest egnet til bruk i forbindelse med heisanlegg; små turer hvor du har med deg matpakke, kanskje en ekstra fleece i tillegg til sikkerhetsutstyr. Hvis du skal på en heldags rando tur vil jeg anbefale en størrelse på omlag 40 liter. Da får en plass til gore-tex jakke + fleece ++ som man ikke har på seg når man går. Hvis du i tillegg skal ha stegjern og tau med kommer du fort til kort med en liten sekk. Hvis du skal ha en sekk som dekker alt bruk har de fleste store sekker bra kompresjonssystemer, men de blir jo litt større og klumpete enn småsekker uansett. Når det gjelder merke, så kjenner jeg altså bare DaKine, Osprey og Arcteryx. Førstnevnte er uovertruffen bra value for money på småsekker. For større sekker er begge de to sistnevnte meget bra.


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

heli rocker! kjp den


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Alpinist 40 eller Big Wall 45 fra Doldy Designs er superbra sekker! Gode feste muligheter for stegjern økser og ski på en gang, og gode priser!



Mest lest på FRIFLYT.NO
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå