Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Surfeutstyr til en nybegynner
#4211 04/08/2009 11:52 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei

Jeg skal til lofoten på folkehøgskole i et år. Linje : ?Surfing og ski?. Reiser opp om 2-3 uker. Jeg har aldri prøvd surfing før. Men har erfaring fra wakeboard, snowboard og skateboard. Jeg håper det er noe likt smile

Trenger nå fult surfeutstyr som kan brukers kalde vinterdager. Jeg er ca 180 cm høy og veier 70 kilo.

Jeg har funnet fram til dette brettet etter diverse anbefalinger. : 7'3" mini malibu fra bic sports. http://www.bicsportsurfboards.com/products/acs,3,61/7-3-mini-malibu,479.html. Koster 3000 kr hos en selger i nærheten.

Spørsmål: Er dette brettet for avangsert for en helt fersk nybegynner? Andre brett jeg bør se på? Jeg synes det virker litt dumt å kjøpe et sånnt stort "softboard" som jeg bare kan bruke som nybegynner.

Jeg trenger også våtdrakt 6/5 mm, hansker, sko og hette. Jeg vil tro det er lurt å finne en butikk som har dette fysisk i butikken, slik at jeg kan prøve det. Våtdrakten må vel passe bra for at jeg ikke skal fryse? Finnes det noen som selger dette med erfaring og billig i Oslo eller Bergen?

Håper på raske svar :grin

Re: Surfeutstyr til en nybegynner
mroystein #4212 05/08/2009 1:14 AM
Nytt medlem
Nytt medlem

Hei!

Bic bretta er meget enkle å lære seg å surfe på, og helt ok på små bølger, men lover deg at du kommer til å bli driiit lei av det etter noen uker/mnd. Har lånt meg et sånt et par ganger når bølgene har vært for små for shortboard..altså, gode, enkle brett men med begrensede uviklingsmuligeter etter min mening da.

Når det kommer til våtdrakt til vinter bruk synes jeg o'neill psycho 6/5/4 drakta er helt suveren! kan surfe flere timer i 5-6 graders vann uten å bli kald!mens nå på høsten kan den virke litt tykk så ville kanskje vurdert 2 drakter.. f.ex en mutant 5/3 funker fint fram til nov.

men dette er mine ikke så veldig erfarne meninger så hør for all del på hva andre har og si først smile

lykke til med surfinga! men må advare deg! det er EKSTREMT avhengighets skapende smile

Re: Surfeutstyr til en nybegynner
mroystein #4213 05/08/2009 10:48 AM
Fersking
OP Offline
Fersking

takk for svar :grin

Jeg ser poenget med at jeg vil bli fort lei det brettet.. Men på en annen side har jeg ikke lyst å prøve meg på noe altfor vanskelig brett med en gang :p Har også mange i familien jeg kan gi et lettbrukt brett videre til etterpå eventuelt.

Jeg skal se på den våtdrakten du anbefaler. Jeg har en tynn våtdrakt fra før.

Takk for tips, gleder meg enda mer nå :grin