Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2
Kall meg rolf du
Localboy #4196 18/08/2009 10:26 PM
Fersking
Fersking

Jeg har brukt mye rart jeg tutta. går vel greit at jeg kalle deg det? hehe. Brukte bare shortboard jeg.Også ett sånn paddleboard av og til, men lettere å ta kutbacks med shortboard.Hadde vert chill å møtes på statt. har planer om å reise oppover med noen kompiser snart, blir nok 5 stykker. Men de kiter (sånn med drage), så hadde vert kult å surfe sammen. kan jeg lære deg triks. kan du kutback?

Re: Stopp kommersialiseringen på Stad!
Localboy #4197 18/08/2009 10:57 PM
Fersking
Fersking

Localboy #4198 18/08/2009 11:40 PM
Entusiast
Entusiast

Takk skal du ha JensP, noe så enkelt som det kan avverge situasjoner som kan være farlige. Et skilt med disse burde settes opp på alle kjente surfespots som nybegynnere kommer til, hehe, akkurat som i parken...

Det var akkurat noe sånt jeg tenkte på, igjen takk!

Localboy #4199 18/08/2009 11:56 PM
Entusiast
Entusiast

god beskrivelse av regler over, nåe de erfarne surferene vet og kan fortelle at mange av disse i liten grad følges av alle nybegynnerene at det blir problemer i vannet, på stranda og på internettet.

man kan ikke, og skal ikke, nekte noen å begynne å surfe og å komme ut på en spot, men man kan kreve at de lærer og følger regler. Og man kan også stille spørsmålstegn ved disse mennesken som løkker gud og hvermann, totalt uten forutsetninger og genuin interesse, ut i vannet for å tjene penger.

rettelse, glemte poeng.
Localboy #4200 18/08/2009 11:58 PM
Entusiast
Entusiast

...Følges av alle nybegynnere... er det ikke rart at det blir problemer i vannet...

ozzie hevet standarden på debatten.

Nybegynnere?
Localboy #4201 19/08/2009 10:43 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Debatten om det er localism eller ikke er jo helt uinteressant. Det at noen ikke vil ha andre på sitt break er i Norge ganske tåpelig all den tid surfeinteressen er så liten som den er. Ja, den har eksploder de siste årene, men det er absolutt ikke så "ville" tilstander som folk, og da spesielt av typen Localboy som "alltid" har surfet her og var her "før alle andre", skal ha det til.

Selv ozzi, booune og Localboy har vært nybegynnere og etter alt å dømme dummet seg ut noen ganger før de lærte god surfeetikette. Ingen er født med surfbrett under føttene, spesielt ikke nordmenn.

Vær glade for at "din" sport blir oppdaget av fler, smil og vær hyggelig. Forklar, i pene ordelag og på en forståelig måte, hva som gjelder og ikke minst hvorfor det gjelder for de som ikke vet bedre.

Sammenligningen med fjell og pudder er heller ikke så feil som det høres ut. For kun få år siden kunne man frese rundt i fjellet uten å se et eneste spor eller treffe andre mennesker. For dette trengte man heller ikke å reise langt fra kjente skisteder. I dag kan man risikere å gå i kø på fjerne topper på en godværshelg hvor enn det skulle være. Godværet ( som man er avhengig av på ski i fjellet), snøen og usporede fjellsider blir det heller ikke fler av, på lik linje med bølger.

Innse at sporten "din" ikke lenger er for særinger på gudsforlatte steder i verdens utkant og at den snart er like mainstream som golf, skikjøring og fotball. Og lev med det!

På tur tutta?
Localboy #4202 19/08/2009 9:36 PM
Fersking
Fersking

Halla "trueh playah" kult å se dansker her! møtte en dansk surfer i Australia, han var drit flink. Tok både frontside og backside kutback, og lipslick i kanskje 5m høy bølger. Har dere samma problemet som på statt? at det er for mange surfere i Danmark?

Vi mener vi bør ha skilt på stranda på statt som forteller nybegynnere hva de skal gjøre for å ikke være i veien for oss som kan surfe og ikke gjøre noe farlig. Jeg syns vi må ta med regler for kitere og vindsurfers også for disse syns jeg var drit farlige i Australia. Jeg kan godt lage et skilt og sette opp der.

Er du der tutta? åssen brett har du?

jada masa hi hi
Localboy #4203 19/08/2009 10:57 PM
Fersking
Fersking

hvem er det som er dansk?håper han har med danskepølse da hi hi hi,neida.ja er hær jeg rolf,jeg har ikke brett enda men skal kjøpe når jeg skal til kreta i oktober.hva slags brett bør jeg kjøpe?er litt redd for de kiterne jeg fikk en i hode på kreta å måtte til legen,slapp å sy da.skal du dra med 5 stykker rolf?må dere kjøre 2 biler da eller?nå skal jeg ta meg sviskekompott.turi

masakråka
Localboy #4204 20/08/2009 12:23 AM
Fersking
Fersking

haha. han med danskepølsa var dansk;) Du må ha et 6,5 fot brett tutta, siden du er jente. Det finns brett som er 7,2 fot, det er minimal,lengre er longboard(nybegynnerbrett) og kortere er shortboard, som proffene kjører med. Surftech eller quicksilver brett bør du kjøpe, de er best.

Nei, vi skal kjøre en bil, men det er en som må ta bussen, vet ikke hvem det blir, men kanskje meg..Et tips når du skal til kreta er at du må ikke smøre solkrem foran på leggene, for da renner det ned på brettet og blir drit glatt som olje!! Da klarer du ikke å svinge eller ta triks.. I australia brukte jeg en piratbukse å surfe i. Det funker bra.

Veit om en litt hemmelig spot på statt, som heter ervika, vi kan jo hooke up der? slippe crowd:)Sviskekompott hørtes godt ut. Jeg har spist gulrotsuppe i kveld.

snart tur
Localboy #4205 20/08/2009 9:19 PM
Fersking
Fersking

hei igjen alle sammen,er det noen som skal selge et brett?jeg har surfet 2 ganger,men sett mye på tv,er 30 og noe hi hi,155 høy og veier 78 kg.kan et brett som rolf fåreslår passe meg?65 langt var det det?ja vi kan møtes dær da rolf,hi hi.kan du ta med gulerotsuppe og jeg sviskekompott.jammen du kan sitte på med meg og broren min da ?broren min skal graderes i taekwon do i mårra, du kan bli med å se å å etter det kan vi dra.buss er ut men fiat er inn hi hi.turi

Tema for surfecampen på Stadt?
Localboy #4206 21/08/2009 5:26 PM
Fersking
Fersking

Kanskje surfeetikette burde vært et tema under Fri Flyt surfefestival på Stadt?

Lekogmorro?
Localboy #4207 22/08/2009 12:27 AM
Fersking
Fersking

Jeg syns dere er så innmari seriøse her. Lek og morro noen?kjipt at jeg gikk glipp av taekwondo graderinga til broren din tutta. Jeg var på harry potter på kino.

real deal?
Localboy #4208 23/08/2009 12:58 AM
Nytt medlem
Nytt medlem

turi, du må passe på og ikke høre på sånne poser'e som rolfern! du må i hvert fall ha et longboard (det gjør ingenting at du er jente). statt er for real lissom. jeg kjenner masse folk der. send meg en personlig melding (gjerne med bilde) og hvis du er real så skal jeg vise deg no ekte secret spots. E2DA - homeboy

..
Localboy #4209 29/08/2009 8:30 PM
Fersking
Fersking

ja. dette ble en jævla lang tråd!!

Localboy #4210 25/09/2009 10:24 AM
Medlem
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=bWvAtqhuiI4&feature=fvst

:wink

Side 2 av 2 1 2