Trådstarter la ut denne tråden samme dag som jeg returnerte fra en surfehelg på Stad med gode venner/likesinnede nybegynnere. Om du kan kalle balansering i skummet for surfing skal jeg ikke uttale meg om, da det heller er ski/toppturer jeg føler jeg har erfaring nok til å ha en berettiget mening om.
Vi hadde med kjerring og unger, surfeshorts, engangsgrill og longboards - så jeg antar at trådstarter sikter til slike som meg som "uønskede elementer" på Stad. Nå har jeg skjønt såpass at man ikke skal forstyrre andre i vannet, men jeg registrerte at noen smågutter rotet litt med god surfekotyme der ute i vannet. Så jeg forstår frustrasjonen som tilkjennegir seg i det dere kaller "localism". Men jeg synes sytet om visuell forurensing blir litt plumt. Hva med allemannsretten... der enhver har rett til å leke i naturen så lenge man ikke plager andre?
Jeg har sett mange "hemmelige" renner og steder bli sporet opp på et blunk i "mine" skisentre av utenbygds turister. Det betyr to turer færre i deilig usporet nysnø. Men jeg syter ikke av den grunn, og velger heller å glede meg over at heiseieren kan få inn ekstra dollars til forhåpentligvis å kunne investere videre.