Jeg skjønner jævelig godt at du er lei.

Såvidt jeg kan se har det tatt helt overhånd, særlig nå som Lapoint har kommet på banen. Stad har plass til endel surfere, først og fremst i hoddevika, som er temmelig stor, men også med tanke på andre steder de mer erfarne kan dra. Derfor kan det være greit med et surfehus der man kan få litt utsyr og overnatting, men det er ikke lenger det vi snakker om.

Lapoints ekstreme markedsføring på tv, i diverse blader og på nettet skaper en enorm rekruttering noe det ikke er plass til på stad eller i norge generelt. (Det er faktisk ikke så jævelig bra å surfe i norge som disse folkene skal ha det til, det er ikke så mange bølger her...)Før var det iallefall slik at man måtte være interresert og oppsøke informasjon om at man kunne dra dit selv, nå får man det presset på seg som at det er noe alle mellom 8 og 80 bør gjøre. Det er helt på tryne.

Det er nok ikke mye du kan gjøre med det, og klage til selje kommune tror jeg ikke hjelper mye, ei heller dette innlegget. Så man får holde kjeft om andre spots, ikke prate om surfing til utenforstående, og generelt holde en lav profil, så får du heller glede deg over alt det lite brukte utstyret nybegynnerene kommer til å selge på finn.no etter at de har funnet ut at å lære å surfe i norge faktisk krever en god del innsats og tålmodighet.