Ja se det, det er FAKTISKT mulig å få til en seriøs debatt på disse sidene. Jeg skal være den første til å innrømme at hvordan ting ser ut (spes på meg) betyr en god del for meg. Dette med hjelm har jeg tenkt på en stund ser dere. Jeg har alltid kjørt med knebeskyttere, ifjor kjøpte jeg Dainese ryggplate. Jeg er redd for ryggen min og knærne mine, hodet mitt også forresten. Men det jeg prøvte (i min lett seriøse/ironiske tone) var å få frem at VEDLIG få kjører med hjelm, eller annen beskyttelse. La oss si mindre enn 1% av de du ser i bakken bruker hjelm. I Hemsedal er det litt høyere, men dette er også en litt "kulere" plass enn de fleste. Poenget mitt er at hjelm er ikke noe du/folk flest TENKER på når de hører snø. Hvis vi snakker om image, så er hjelmkjørere hardcore. Dette er det skifilmene som fronter. Mitt poeng (hvis jeg ikke har klart å rote meg bort) er at hvis hjelm skal bli akseptert, må det snakkes om. Eksempel: når jeg gikk på barne/ungdomsskolen, brukte ingen sykkelhjel, bare taperene. Ting utviklet seg og nå bruker ALLE hjelm, det er dumt uten. Det er denne "utvikligen" vi må ha i bakken også.......