1. dersom årets sesong blir like snøfattig som fjoråret, er det et must med hjelm. Når det ikke snør på 6 uker, blir den eksisterende snøen rimelig hard.2. Det er ikke bare de som drar på mest som bruker hjelm. Jeg bruker det, og jeg drar ikke på mest.3. Fordelen med hjelm er at du slipper å bekymre deg for hvilken lue du skal ha på deg.4. Sweet-hjelm er rottebra dersom du har litt for mye penger og ikke vet helt hva du skal bruke de på. Hvis ikke får du fullt brukbare hjelmer til en billigere penge. Poenget er jo at den skal beskytte mot slag, og da er ikke sweet det eneste alternativet. Men den er jo kulest da...