Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Surfing på Gran Canaria
#4049 01/11/2004 12:00 AM
More than words
OP Offline
More than words

Noe som har vært der og har erfaringer de vil dele?Hvor store avstander er det på øya, hva er det beste plassene? Ps har surfet i ett år, men er langt fra noen ekspert

More than words
OP Offline
More than words

bølgesurfing eller windsurfing?

More than words
OP Offline
More than words

Web-surfing??

Surfing type bølge
More than words
OP Offline
More than words

Med surfing mener jeg bølgesurfing, windsurfing kaller jeg brettseiling, men ser at spørsmålet var tvetydig. Det er først og fremst bølgesurfing jeg vil ha info om, men tar imot info om brettseiling også.Hvor kaldt er det der i april, trenger man våtdrakt?

gran canaria surf
More than words
OP Offline
More than words

var en tur til gran canaria for å surfe i juni. brukte da en våtdrakt med korte ben og armer. kunne nok bare ha brukt boardies hvis du ikke fryser så lett. i april må du nok ha full våtdrakt. holder med en 3mm.det er veldig gode veier på øya. bra motorveier. vi bodde i san augustin i sør,men surfa nesten hver dag på nordsida. tok kanskje en time opp til der vi surfa.mange spots på nordsida, fra las palmas og vestover altså. hyggelige lokale, så lenge du oppfører deg greit og respekterer surfingens gylne regel, nemlig å ikke droppe inn. sjekk ut wannasurf.com. ellers anbefales stormrider guiden for europa for nærmere beskrivelser av spots. hold deg unna spoten el confital.

More than words
OP Offline
More than words

..har vært der og surfet et par ganger, tror kanskje det er bedreder? eller på fuerteventura, slipper unna alvorlig charterfaktor. famara beach lanzarote- meget bra til tider! stor beachbrake som egner seg bra for begynnere. fuerteventura er vel mest kjent for kite når jeg tenker meg om.