Jeg har kjørt med dem i over 1 1/2 år på alpint, har ikke prøvd dem på telemark. Men de er en knallbra ski, kanskje litt for myk bakski, men hvis du ligger bra trøkk på dem legger du ikke merke til det.Og de funker bra i løssnø.Anbefales på det beste.