Surf i Norge
|
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Jeg er keen på å dra til Stadt for å prøve ut dette med surfing.. Også lurer jeg på hvordan man går frem. Er alt man trenger der? Finnes det guider til "utlån"? Koster evt hvor mye? Og hvordan bor man? Telt, hotell eller? ...veit ingen ting om stedet.. har bare hørt om det på værmeldingen.. litt langt for en bomtur..
|
|
|
 Sjekk hjemmeside
|
Fersking
|
Fersking
www.stadsurfing.com. Har ikke brukt dem selv, kan bare si at området er utrolig fint og at du bør dra hvis du har sjansen..
|
|
|
 stad!!
|
Fersking
|
Fersking
hvis du ringer til Anne og Torkil (de som driver Surfro huset), så forteller de deg det meste du trenger å vite!! men ihvertfall, det koster 150,- pr natt for studenter å bo hos de der, sinnsykt digge senger!! der har man et kjøkken med alt man trengar, bad, ect og to store sofaer, m tv, dvd.... det koster 300,- pr dag å leie alt du trenger, og de kan ta kurs m deg.... ikke sikker på hva det koster! m tanke på vær, bølger, så kan du spørre de om de tror det blir bra.... hvis man skal begynne så er det jo greit m litt nybegynner bolger....... lykke til , det er sinnsykt gøy.......cecilie =)
|
|
|
 Stadt er en perle, men ikke si det til noen ;)
|
Medlem
|
Medlem
Få med deg en gjeng og kjør bil opp en helg. Ring på forhånd å sjekk om det er meldt bra, er det det så kan det bli trangt om plassen. Jeg ville dratt en helg det var meldt fint vær, litt roligere sjø og smoothere forhold er klart best for en nybegynner.Båre å starte å glede seg, du vil bare ha mer, mer og enda litt til 
|
|
|
 Takk
|
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Takk for infon', Anders! Nu trur eg det blir bresk surfer av meg også! Snaaart:)
|
|
|
 WW
|
Entusiast
|
Entusiast
Hvis jeg oppfører meg unektelig eksemplarisk, får jeg da bli med deg til dette o' så ukjente værmeldingsstedet?Nybegynnerbølger? Trenger vi det a'? Kan vi ikke bare "kjöra på"? Vel har vi aldri surfa før, men det betyr da ikke at vi er nybegynnere... gjør det vel?
|
|
|
|
|
|
 jo, det betyr det!
|
Entusiast
|
Entusiast
Surfing lærer man ikke 1-2-3, i alle fall ikke dere to.... 
|
|
|
 Puddersyk
|
Entusiast
|
Entusiast
Nå synes jeg ikke du skal undervurdere oss ang surfing asså... for vi kicker ass, bare vent og se... 
|
|
|
 Grisebank...
|
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Muddersyk!? Her vanker det grisebanking!! Kjekk i trøya når han sitter laaaaang oppi nord vøtt! hehe.. Inga.. har hørt at det er shitavanskelig.. Må finne en pytt å øve i... Når ingen ser.. 
|
|
|
 Til nybegynnere...
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Ser det er flere som mener det bare er å droppe inn på en hvilken som helst bølge de finner og surfe avgårde. Vel da tror jeg dere kommer til å bli overrasket. Surfing handler mere om å lese havet enn å stå på et brett....ergo er mitt tips til dere som skal bli "rippende surfere" bruk tid på surfcheck (se på hvordan breaket fungere) samt å lærere dere grunnelggende surfeetikette. Ikke ment som surmuling dette, men realisme mht hva du kan få til på de første turene bør være der. Samt også respekten for folk i lineup og havet generelt. God tur!
|
|
|
 Derfor
|
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
jeg prøver å undersøke litt skjønner du... Og jeg er klar over at dem drevne surferne helst ikke vil rekrutere noen nye. Gir i alle fall ikke uttrykk for det. Så noe surmuling vil det nok bli.
|
|
|
 Vi liker nye surfere
|
Entusiast
|
Entusiast
Så lenge det er jenter  De som surmuler er de som surfer mye og på død og liv skal ha de beste bølgene for seg selv. Spesielle folk...Men, som telemarkingen sier, det er lurt å lære seg å "lese" bølgene. Det er ikke lett, men med litt trening så går det. og husk: surfelærertilbudet gjelder ennå
|
|
|
|
|
|
 Villa, våta Willa Wallabia
|
Entusiast
|
Entusiast
Verdens beste brettklubb (spesielt for jenter) er og blir Team Peligroso. De har de beste turene med de beste folka. Følg med på sida deres, eller ring noen i styret:www.teampeligroso.com Jeg var på dritbra kurs i Hoddevika i juli i fjor. Med Jan Bjarte i www.void.as - han samarbeider med Torkil på stadsurfing.com, som har det du trenger til utleie. Inkludert husrom. Men i høysesongen er det sikkert smart å booke stæsj litt i forkant. Men når du kommer dit årnær ting sæ sikkert allikavæl. Camping rett ved stranda er jo deilig når været ikke er helt katastrofe. Gunhild i NRK skal blogge jentecampen i Hoddevika denne uka. Litt ugreit at det er ett sted i hele Hoddevika med dekning, men hun får det sikkert til:http://www.nrk.no/ekstremsport/ Noen bilder, blant annet fra Hoddevika:http://bergphoto.net/water/surfing/ Jeg koser meg med liksomsurfinga mi i skummet, og når jeg blir stor nok skal jeg surfe store, blågrønne bølger. Men det kan være du når dit før meg. Ride on.
|
|
|
 Simen!
|
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
You're the man! Takk for info! Ble medlem der tvert, jeg... hehe 
|
|
|
 bloggers
|
Entusiast
|
Entusiast
Akkurat nå er det to som blogger fra Stad. Gunhild som nevnt over, og Mikkel Bang, som er på familiesurfetur:http://rita.nrk.no/community/denye/profil.php?UserID=5
|
|
|
 Hvilke
|
Entusiast
|
Entusiast
steder anbefales som "nybegynnersteder" i Norge da?? Hvor bør man dra? Og, puddersyk: sett opp en uke eller to hvor du kan komme og lære oss, så stiller hvertfall jeg opp.. 
|
|
|
 nybegynnersteder
|
Entusiast
|
Entusiast
borestranda på jæren er en fin plass å begynne.1-2 uker settes av neste sommer ingvild
|
|
|
 Puddersyk
|
Entusiast
|
Entusiast
Uke 31 (og evt 32,hvis vi er elendige eller blir totalt hekta) er herved satt av. Det er vel da det er størst sjanse for bra vær i det minste... Og med bra vær følger flotte nybegynnerbølger (?)
|
|
|
|
|
|
 Ingilvd:
|
Entusiast
|
Entusiast
det er notert. Det eneste er at bra vær ofte fører med seg usurfbare, slappe bølger. Men da får vi spille beach i steden for?
|
|
|
 Jaha??
|
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Bruker vi innlegget mitt til chatting kanskje?? Nei, dere to.. Kom dere på ff-mail hvis dere skal drive med den flørtinga. Her logger jeg meg på og blir helt vill i nikkersen når jeg ser at noen har skrevet til meg også er det daten deres som blir diskutert?? Nei, sett på makan... hehe...  Ellen:)
|
|
|
 ww:
|
Entusiast
|
Entusiast
du er jo med på den daten selv, så slutt og klag 
|
|
|
 WW
|
Entusiast
|
Entusiast
nå må du roe ned nikkersen din da... Vi har jo allerede avtalt at du skal være med. Pudder skal jo lære opp oss begge... kanke klage han vaffal... 
|
|
|
 @
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Hva er dette for no sull-balla-tull?
|
|
|
 Haugsund
|
Fersking
|
Fersking
Noen som veit om no bra surfespots i Haugesund/Karmøy området? Har sinnsykt lyst å teste surfing, kan jo alltids reise til Jæren men hadde vært greit å funne en plass her i nærheten.Og finnes det noen plass man kan leie utstyr her i Haugesund?
|
|
|
|
|
|
 Apex:
|
Entusiast
|
Entusiast
Det er da ikke tull, diskusjonen begynte som et seriøst ønske om å lære(/prøve) å surfe. Og dét er ikke til å tulle med...:)
|
|
|
 Bombom:
|
Entusiast
|
Entusiast
tror ikke det det er noe på haugalandet, men det skal jeg ikke si helt sikkert.Det nærmeste du kommer i så fall er å ta ferja fra skudeneshavn via kvitsøy og surfe på tungenes. Men du må fremdeles inn til stavanger for å leie utstyr.Har du bil så er jæren en sikker vinner, lykke til 
|
|
|
 Kurs?
|
Fersking
|
Fersking
...Jeg har en bil i garasjen, hvis det kan kalles en bil... Hehe ja må vel ta meg en tur til Jæren i sommer. Ser session i Stavanger har 2 dagers surfekurs, noen som har vært med på det? Bra greier?
|
|
|
 vet ikke hvordan kursene er,
|
Entusiast
|
Entusiast
jeg har ikke vært på kurs selv. Men både session og surfsentrum har jo god peiling. Det er vel jaymin rowlands fra australia som holder kurs for session, mens norgesmester zano beck styrer showet hos surfsentrum. Surfsentrum har lengst erfaring, og ville kanskje vært mitt valg.
|
|
|
|
|