DETTE MÅ JEG DELE MED SÅ MANGE SKIENTUSIASTER SOM MULIG!

Da jeg nå er i full gang etter kneskade med etterfølgende operasjon hvor det ble "frisert" noe på menisken, men konstatert stor bruskskade, vet jeg noe om dette. Kirurgen sa; Gjør INGENTING... Da jeg foreslo at jeg kanskje burde legge telisene på hylla og kun kjøre alpint så han rart på meg. Så lirte han av seg noe om gåstol i ung alder.........Gjør følgende:1) MR2) Eventuell menisk-operasjon (eller annet avhengig av hva som konstanteres)3) Legemidler Glukosamine og Kondroitin + Omega 3 (f.eks Møllers dobbel eller Tran). Glukosamine må du få på resept. Kondroitin kan kjøpes i helsekostforretning under f. eks navnet Nutrilenk. Noen helsekostforretninger (Life) kan også skaffe deg hele pakka fra Sverige. Billigere og du trenger ikke resept.4) Knallhard opptrening av all musklatur rundt kne. Kjør lav belastning til å begynne med. Isoler et ben av gangen. Dette kombineres med trening av ballanse/ stabilitet. Øk belastningen forsiktig gradvis oppover, men ikke for fort. Du må selv finne "smerteterskelen." Glem skikjøring en sesong........Bedre å miste en sesong helt en to ræva sesonger.....(Dette vet jeg også noe om...Det har tatt meg 1,5 år)

Lykke til,, det nytter med litt tålmodighet. Og merk deg at uansett hvilken ekspert du spør vil du få et nytt svar. Resepten over virket for meg. Det er alt jeg kan si. Og jeg snakker VIRKER......