Du sier "men det føles ikke så alvorlig. merker det som sagt nesten bare dersom jeg ikke får anledning til å bevege meg eller strekke på det jevnlig".

Det betyr: noe er galt med kneet ditt. Så enkelt er det. Hvis du venter og ser, og prøver å kjøre litt nå og da, osv, så ender du fort opp med kronisk skade, f.eks. jumpers knee som er nevnt. Jeg pådro meg jumpers knee ved å ikke ta slike symptomer seriøst, og slet med det i seks år. På det verste kunne jeg ikke en gang løpe o-løp uten å ha helvetes vondt i kneet neste dag (o-løp er ikke kjent for å være veldig belastende for knær i tilfelle noen var i tvil om det).

Så mitt klare råd er: dra til lege og finn ut hva det er, deretter gjør du som du får beskjed om, slurver du med treningen kunne du like gjerne spart deg legebesøket. Men: ingen almennlege klarer å diagnostisere slike ting, du må få henvisning til spesialist (eller gå direkte til en spesialistklinikk som koster noe mer).

(Jeg ble tilslutt kvitt jumpers knee fordi jeg slet korsbånd og leddbånd og ble tvunget til ro etterfulgt av langsom og kontrollert opptrening, aldri så galt at det ikke er godt for noe. :-)