Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
"MIN" Bølge.....
#3882 30/08/2005 10:17 AM
Fersking
OP Offline
Fersking

Hva er det som får alle med litt lengre erfaring til å tro at de kan padle seg i posisjon på utsiden av deg med litt mindre erfaring som har duppet på din spot i lengre tid, og forvente at du skal la han/ henne få førsteretten på den bølgen som måtte komme.... Vi var der først!!!! Finnes det noen form for uskrevne regler i denne forbindelse????? I Australia er det jo folk som seriøst er blitt saksøkt for å ha tatt bølgene til andre!! smile

Det e bølga mi
Solbakken #3883 30/08/2005 3:16 PM
Medlem
Medlem

Overhørt i lineupen (fremført med lyse, skingrende pipestemmer): "Neimen se der, der kommer bølga mi !" "neeeii, det der e jo bølga mi !" "Hahaha, tøysekoppen det der e mi bølge" "Ånei du! Det E bølga MI" "Neeei, d e bølga mi det" "Neheeei ! Mi bølge ! Mi !" "Jammen bølga e mye mer gla i meg en deg! " "NEI ! Evig mer min en din ! " "Ånei ! Ka skjedde nå ? Æ glømte visst å padle etter bølga" "Å søren også, d glømte æ å" "Neimen se! Der kommer det ei ny bølge, den kan æ ta !" "Neeei, den skal nemlig æ ta" o.s.v.

Men fra spøk til alvor: Kjenner meg igjen i problemstillingen, men jeg synest ikke det er noe veldig stort problem. Dersom det kommer en å legger seg på utsiden så er det bare å padle på utsiden av han igjen eller si det rolig til ham. Da vil han nok ikke prøve seg igjen. Uansett så kan jeg tenke meg at det er mye mer irriterende for en erfaren surfer at en jypling som meg kommer å legger seg i veien. Derfor pleier jeg enkelt og greit å gi den mest erfarne førsteretten, det er nå bølger nok til alle uansett...

Surferegler
Solbakken #3884 30/08/2005 10:32 PM
Fersking
Fersking

Her har dere en link til regler for surfing:http://www.nesurf.com/Articles/Etiquette/etiquette.html

Grunner til at noen padler seg i posisjon på utsiden av deg:1. Du ligger for langt i fra der bølga bryter2. Du har ikke snøring enda og går på tryne i take-off

Det hjelper ikke om du er aldri så mye local på spoten, dyktige surfere får flest bølger.

Hilsen local og middelmådig surfer som også blir padla rundt

kjeften, og ishe klag
Solbakken #3885 30/08/2005 10:40 PM
Fersking
Fersking

me pleie å sitte sånn "ska du ta an??" ska eg ta? gidde eg d? njaii....ok eg padle...vrøøøøøy ikkje droppp!!!! opplegge e som følger: den som e nærmest den brytende delen a bølgen har retten på an.. de så ligge lenger ute har retten før de så e lenger inne. så d går på linjer utover..

de så e nybynnere e lavere på hakkeordenen enn de så e bedre, og ska holde seg unna.. turister e på bånn.

nybynnere ska ikkje ligge på innsiden a de så bedre. nybynnere ska sitte videre..de så mene de har skills ska sitte dypere..om man tryne mye når man sitte dypt så eshe d bra

så når du drar på ferie t australia eller no sånt så må du ta de restene du blir servert.

ishe syt å mas om plasseringene uti. d e sånn d e, og sånn ska d vær. man må gå i gradene. de første årene e man "bottom-feeder" men så blir d bedre etter hvert. om du sie t noen at du syns d e kjipt at de tar alle bølgene komme de bare t å bli ennå mer gira på å ta alt..eller...i beste fall om d e ishe e så mange uti, så kan d godt hende at me lar deg ta litt bølger, lixom ta tur..pleie ofte å vær sånn om d e få folk uti. når d e mange uti så e d alle mot alle.

spille ingen rolle om du va der først eller ka du va..ta d du får og ishe klag. gå en aen plass da.

og ja...d e min bølge. høre dåkker "vrrøøøøøøyyyyy!!!" bak dåkker..så kom dåkker a bølgen. d e mitt droppe-brøl

nå tenke dåkkker "faen for en dust".. jepp..men d e sånne svar eg pleie å koke sammen i sånne forum. litt lite banning i dette innlegget, men dåkker kan fylle inn sjøl. me litt flax så kanskje me greie å få opp litt stemning i denne debatten.

e d noen tilreisende så føle seg behandla som dritt på Jæren?

hmms..
Solbakken #3886 30/08/2005 10:49 PM
Fersking
Fersking

solbakken..deg har eg jo surfa me..kult..bra dresur på hunden din. d e mg me den bulka grå opel kadetten.

surfing e en aktivitet for paranoide, despo folk. deffår e d av og til ishe så hyggelig. men d e en del av opplegget. men me har d jo mest fint. etterhvert som folk bynne å vite kem du e så blir d mindre pes me plassering og sånn.. men surfing e jo alle mot alle da..

kan jo ishe forvente orntlige svar på et forum..d stride mot windping-moralen..ha en fin høst. kjipe tider i bergen

erik

Ja, det forrige
Solbakken #3887 31/08/2005 12:48 AM
Entusiast
Entusiast

innlegget ditt va som snytt av windping (grøss). På det forumet e det mange tomsingar.

Surfere e forresten någen sære dyr. Her oppe i lofoten-traktene e det heldigvis ikkje mye kamp om bølgene.

t

Nesten glad...
Solbakken #3888 31/08/2005 6:36 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

...jeg ikke surfer når jeg leser dette. Holder meg til skikjøringa, der den enkleste av alle enkle regler gjelder: "Han som står først opp om morra'n får mest pudder".

ganske enkelt
Solbakken #3889 14/09/2005 6:29 AM
Fersking
Fersking

du sitter stort sett der du føler deg komfortabel i forhold til å ta en bølge, hvis det da er noen som tar bølgen dypere enn deg, så får du prøve litt hardere neste gang.hvis det alltid er noen på innsiden av deg, så bør du ta ett hint. finn enn annen peak/break eller sport!

Min bølge.....
Solbakken #3890 01/10/2005 3:24 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Endelig blitt så stødig på fjøla at eg har starta å " Vrøøøøøyyye" andre.. Problemet løst... Hehe...Problemet nå er at de 7 kameratene eg har fått med på bølgefeberen driver å dropper inn på meg!!!! Men som det blir sagt: Skal du beholde bølga di, er det godt å kunne kampsport!!!! Takk for alle tips!!! ;)Seer dåkke på bølga, men ikkkje på MIN BØLGE!!!!!

.
Solbakken #3891 01/10/2005 7:22 PM
Fersking
Fersking

Det er fordi du er så liten at du er umulig å sjå!! :-)

Re: "MIN" Bølge.....
Solbakken #3892 01/10/2005 7:33 PM
Fersking
Fersking

enig med Joppe smile

-
Solbakken #3893 17/10/2005 3:09 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

smile

.
Solbakken #3894 25/10/2005 7:24 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

æ gråt av dritpraten dåkkers.

øøyyyyy!!!
Solbakken #3895 21/11/2005 11:44 PM
Medlem
Medlem

"øøøøyyyyyyy!" funker best!!

Mest lest på FRIFLYT.NO
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå