me pleie å sitte sånn "ska du ta an??" ska eg ta? gidde eg d? njaii....ok eg padle...vrøøøøøy ikkje droppp!!!! opplegge e som følger: den som e nærmest den brytende delen a bølgen har retten på an.. de så ligge lenger ute har retten før de så e lenger inne. så d går på linjer utover..
de så e nybynnere e lavere på hakkeordenen enn de så e bedre, og ska holde seg unna.. turister e på bånn.
nybynnere ska ikkje ligge på innsiden a de så bedre. nybynnere ska sitte videre..de så mene de har skills ska sitte dypere..om man tryne mye når man sitte dypt så eshe d bra
så når du drar på ferie t australia eller no sånt så må du ta de restene du blir servert.
ishe syt å mas om plasseringene uti. d e sånn d e, og sånn ska d vær. man må gå i gradene. de første årene e man "bottom-feeder" men så blir d bedre etter hvert. om du sie t noen at du syns d e kjipt at de tar alle bølgene komme de bare t å bli ennå mer gira på å ta alt..eller...i beste fall om d e ishe e så mange uti, så kan d godt hende at me lar deg ta litt bølger, lixom ta tur..pleie ofte å vær sånn om d e få folk uti. når d e mange uti så e d alle mot alle.
spille ingen rolle om du va der først eller ka du va..ta d du får og ishe klag. gå en aen plass da.
og ja...d e min bølge. høre dåkker "vrrøøøøøøyyyyy!!!" bak dåkker..så kom dåkker a bølgen. d e mitt droppe-brøl
nå tenke dåkkker "faen for en dust".. jepp..men d e sånne svar eg pleie å koke sammen i sånne forum. litt lite banning i dette innlegget, men dåkker kan fylle inn sjøl. me litt flax så kanskje me greie å få opp litt stemning i denne debatten.
e d noen tilreisende så føle seg behandla som dritt på Jæren?