Overhørt i lineupen (fremført med lyse, skingrende pipestemmer): "Neimen se der, der kommer bølga mi !" "neeeii, det der e jo bølga mi !" "Hahaha, tøysekoppen det der e mi bølge" "Ånei du! Det E bølga MI" "Neeei, d e bølga mi det" "Neheeei ! Mi bølge ! Mi !" "Jammen bølga e mye mer gla i meg en deg! " "NEI ! Evig mer min en din ! " "Ånei ! Ka skjedde nå ? Æ glømte visst å padle etter bølga" "Å søren også, d glømte æ å" "Neimen se! Der kommer det ei ny bølge, den kan æ ta !" "Neeei, den skal nemlig æ ta" o.s.v.
Men fra spøk til alvor: Kjenner meg igjen i problemstillingen, men jeg synest ikke det er noe veldig stort problem. Dersom det kommer en å legger seg på utsiden så er det bare å padle på utsiden av han igjen eller si det rolig til ham. Da vil han nok ikke prøve seg igjen. Uansett så kan jeg tenke meg at det er mye mer irriterende for en erfaren surfer at en jypling som meg kommer å legger seg i veien. Derfor pleier jeg enkelt og greit å gi den mest erfarne førsteretten, det er nå bølger nok til alle uansett...