Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Hater folk som sitter i heng!!!!!!
#38308 06/01/2004 12:00 AM
More than words
OP Offline
More than words

Nå er de jævla folka gått for langt... For det meste brettkjørere som setter seg nedenfor heng. Forrige dagen regner jeg en brettkjører ble skremt, da han fikk staven min i hodet sitt. Kommer i god fart og bestemmer for og dra på utfor et heng. Selfølgelig sitter en gjeng fjodder under. Det hele endte med at en av snørrungene fikk staven min slått i bakhodet sitt. Hvis du er der ute, så er det din egen feil. Jeg angrer ikke hvis det er det du tror......!

Og jeg hater......
More than words
OP Offline
More than words

Folk som skal sutre om dette i forumet!!

More than words
OP Offline
More than words

sutre steph

More than words
OP Offline
More than words

det her er faen ikke sutring. Dette er en advarsel, for folks egen sikkerhet. Folk eier jo ikke skivett, eller vett i det hele tatt. Det burde vært påkrevd kurs for å kunne ferdes i bakkene. De som sitter i heng er en fare for seg selv, men først og fremst en fare for andre. Har også opplevd det og slå staver i folk som sitter under heng, t.o.m. landet på de og krasjet med de. Men for min del har det gått bra. har ikke stor medfølelse for folk som blir påkjørt når de sitter helt hjernedøde under hengene. Norske skianlegg er for dårlig på sikkerhett. De burde ansette skipatruljer som passer på at folk ikke sitter i henge og andre utsatte steder. Jeg kan godt jobbe som skipatruljegutt for noen slanter jeg. Behøver ikke mye for det. At Norsk Veritas ellet liknende ikke setter det som krav til norske skianlegg å ha skipatrulje er hårreisende. Med en gang du kommer deg utenlands ser du at sikkerheten er en HELT annen ting en hjemme. Så dette er en melding til folk og anlegg uten vett: SKJERP DERE !!

Dette slaget er tapt
More than words
OP Offline
More than words

Slaget med sitting under heng er tapt for lenge siden. Det beste er nokk å holde seg utenfor løypene eller spare fartskjøringa til det ikke er så mye folk i bakken. Det er vondt å lande på noen og det er vondt å bli nedlandet. Vis sund fornuft og ta det med ro over hengkantene.

More than words
OP Offline
More than words

Hallo! Det er ditt ansvar å kunne stoppe eller kjøre utenom folk, uansett hvor de sitter! Hva hvis noen faller i henget og ikke rekker å komme seg opp før du kommer peisende ned uten kontroll, er det deres feil da også?!?

For all del, jeg er enig at det er idiotisk å sette seg rett nedenfor et heng, men det gir deg ikke rett til å kjøre dem ned.

Bare for å kaste litt bensin på bålet....
More than words
OP Offline
More than words

Før du hopper utfor et heng bør du jo se at det er klart... Det kunne like godt vert en som har ramla og ligger og kravler etter skia.

Det er ditt ansvar å se til at du ikke kjører på noen!! (samme hvor dust de er...)

Liker godt å dra på over kantene selv, men har da alltid noen til å se for meg....

More than words
OP Offline
More than words

at alle må bruke sunn fornuft i bakkene!!! seff skal man ikke pese utfor heng, og å sette seg under ett er jo hakket dummere! for det kommer folk, det skal jeg love deg, og mange idioter kommer fort!! jeg bruker å stoppe opp og fortelle dem hvor jææævlig dumt det er å sitte der! det bruker å funke!

More than words
OP Offline
More than words

er helt enig i at det er skikkelig irriterende å småtte stoppe opp hvergang man nærmer seg et heng fordi en del forbanna idioter har bestemt seg for å parkere under heng kanten..Men det man kan gjøre er kompiskjøring. De fleste kjører sammen med noen, bare bytt på hvem som stopper og sjekker at det ikke er noen under.. Da er det bare å dra på som F.. eller ikke..

Ditt ansvar.... Sorry !
More than words
OP Offline
More than words

Du kommer bakfra og har vikeplikt... sorry.

denne diskusjonen
More than words
OP Offline
More than words

viser i grunnen hva som er galt med det norske ski- og brettmiljøet: alle lever etter mottoet "hvis ikke ting er akkurat slik jeg vil og jeg ikke kan gjøre hva jeg vil, ja da er alt bare teit".

poenget er jo at man aldri er alene innenfor grensene til et skianlegg, og motsatt at man aldri skal være alene utenfor de samme grensene... lets all get along, ok?

Er enig med alle...
More than words
OP Offline
More than words

... og alle synes å være enig med hverandre. Selv om de som kommer bakfra har vikeplikt gir jo ikke det alle andre rett til å være idiot. Det som ofte irriterer meg er at det sitter masse folk på bratte steder og gjerne på tvers av farsretningen. Det kan være fullt oversiktlig, men trangt, og man må bremse for å unngå farefulle situasjoner.

Men de idiotene som driver med den slag idiotsperring er jo gjerne ikke dem som leser denne siden. Antar det beror på uvitenhet. Kanskje vi kan gi de en vennlig oppfordring når vi ser det neste gang, så sprer kanskje det glade budskap seg..

More than words
OP Offline
More than words

Før du utfor henget hopper,få en kamerat som stopper,til å se at alt er klart,slik at du kan ta full fart!

Forsatt forbanna!
More than words
OP Offline
More than words

En del av skivett reglene er faktisk at du ikke skal stoppe opp i uoversiktlige steder, f eks; en skarp sving eller et heng.Tenk deg om før du setter deg nedenfor et heng. Fordi jeg tar ikke hensyn til de mongo folka som setter seg nedenfor heng!

More than words
OP Offline
More than words

Takk for idéen !! At jeg ikke har tenkt på det før.. Ser jeg noen som sitter i henget skal jeg be dem dra til h..... hehe !!

More than words
OP Offline
More than words

og en anne del av skivettreglene er at man ikke skal hoppe ut heng. siden du kommer bakfra er det din skyld samme hvor mye idiot han under er.har selv vært 10 cm unna hodet på ei jente som LÅ på magen under tunnelen i hafjell. det lå to stk der og jeg måtte opp på en ski for å komme unna dem. tror ikke disse sitter under heng mer, men jeg hopper heller ikke uten at det er klart lenger.

More than words
OP Offline
More than words

tingen er at alle må bruke sunn fornuft i bakkene!!! seff skal man ikke pese utfor heng, og å sette seg under ett er jo hakket dummere! for det kommer folk, det skal jeg love deg, og mange idioter kommer fort!! jeg bruker å stoppe opp og fortelle dem hvor jææævlig dumt det er å sitte der! det bruker å funke!

FATTER IKKE AT DET ER NOE MER Å DISKUTERE!!

More than words
OP Offline
More than words

1 Folk eller snowboardere sitter på ræva under henget og slapper av. Jeg er villig til å prøve et uaktsomt drap av disse i retten

2 Folk som desverre har tryna. Disse er åpenbart ikke gode på ski, og vil i evolusjonens navn bli straffet for det.

More than words
OP Offline
More than words

Uansett må man vise forsiktighet i bakken, om man vil hoppe ut en hengkant eller "dra på", men det skulle vært FORBUD MOT Å SITTE I BAKKEN" uansett. Henvis bakkesitterene til en gøftekant hvor dem ikke er til hinder for andre.

Mest lest på FRIFLYT.NO
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå