Viss d er første gangen du kjører telemark er d lettere med vanlige carvingski! Twintip blir litt vanskeligere å få med seg... Og viss d er d at du vil lande en 540 så går dette fint også med alpinski :-)
Det er bare veldig krevende å kjøre tele-twintip med tanke å railing og lande switch. Har selv twintip på telemark og det fungerer fet! Hvis det ikke er fet å dra en seig switch 180 safty grab med telemark landing, så vet ikke jeg!! Gå for twin tip du. Ike ta noen som er lengre en deg selv, og kjøp den som fat ski slik at du kan bruke den i pudder, Har selv Salomon pocket rocket. Lyke til
gleder meg til den dagen jeg ser en telemark kjører kommer baklengs nedover bakken.. den dagen skal jeg bli imponert. men jeg tviler på at det noen gang vil skje ergo telemarkkjørere har ikke behov for twintip!
hvis du skal bli den heiteste jibberen i bygda. Det er derimot ikke bortkastet å ha telemarkski hvis cruisinga er en vel så stor del av skiopplevelsen. Som de fleste andre så regner jeg med at det er snakk om et par ski du skal ha, og da må du enkelt og greitt velge hva du prioriterer. Jeg har selv kjørt teleswitch en sesong, jeg har landa ganske store 180er og 540er på telemark, men du skal være i eliten om du skal lande flipper til switch på telemark.
ikke hvor jeg så det, men tror det var i en av fjor årets telemarkfilmer, husker ikke navnet. Der var det en fyr som dro switch rodeo 720. Helt sinnsykt