må vell bare si meg enig i at jeg er litt lei en del av dissa telisene ja...begynner å bli vell mange som er ute i anlegga og "trener" til toppturene som en sa så fint over her...og ut ifra utstyret og dømme så ser det ikke verre ut på mange...men det jeg lurer på er, hvordan dissa "toppturgutta" med sekk, spade, ryggplate og skredsøker (i bakken) klarer seg ned ei fjellside når mange av de har nok med en sving uttafor traseen...og hvordan klarer de å ha kontroll i lufta når de skal droppe en klippe...når de flakser over bigjumpen som ei anna kråke...dette ble kanskje ett innlegg mer i poser/wannabe-kategorien, men jeg er bare lei av at alle dissa iherdige telemarksentusiastene er så jævla mye bedre enn alle andre...og at telemark er så jævla mye mer fritt og krevende...hva hjelper det når vi med fast hæl kjører fra dere både ned fjellsider og når vi legger oss ut i alle mulige rotasjoner over bigjumpen...og teliser har bare jibba i ett par år?..hva med sondre norheim?ingen unnskyldning...jeg må nok bare feie meg inn i rekken med snowboarderene og konkludere med at fast hæl (og tupp i begge ender) er tingen...om du har en eller to planker...