Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Noen som anbefaler Kroatia og surfing?
#3799 30/04/2006 10:39 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Noen som har vært i Kroatia, nærmere bestemt Hvar e.l. som kan anbefale plassen? Og er det noen muligheter for å få prøvd seg på surfing der eller andre plasser i Kroatia?

Kroatia og surfing
jibbetös #3800 01/05/2006 8:01 AM
Entusiast
Entusiast

Hei,har vært ørten ganger i Kroatia, hver gang med seilbåt. Hvar er en flott by, men surfing er det nok ikke ideelle forhold for i Kroatoa, dessverre. Generelt sett lite bølger. Hvis det er bølger å snakke om, er det i forbindelse med en schirocco/Jugo dvs. vind fra sør, men på sommeren er det sjelden de blir serlig kraftige og gir spesielt store bølger egnet for surfing. Det var Bølge-surfing og ikke Vind-surfing det var snakk om... ? Da finnes det noen OK plasser - bl.a. i den trankge pasasjen mellom Peljesac (halvøy) og Korcula. Der bløser det gjerne noen knop mer enn adre plasser p.g.a lokal topografi.

Reistips: Personlig synes jeg Korcula er finere en Hvar, både by og øy. Men Hvar er vel byen med høyest partyfaktor.

Bølge-surfing
jibbetös #3801 01/05/2006 2:34 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Akaj. Ja, det var vel helst bølge-surfing jeg hadde i tankene.. Jeg får skjekke ut litt om korcula, så får jeg se hva det blir til smile Har hvertfall sett en del bilder fra Hvar, og der såg det veldig bra ut! Tusen takk for tipset!