Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Brisbane, Surfing, bouldring, dykking
#3732 22/09/2006 8:28 AM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei.Jeg skal til Surfers Paradise i okt. og lurte på om noen vet hvor en kan finne bra bouldring, og hvor de beste dykke spottene er?Er det noen "must see and do" 's i nærheten av Brisbane?

Simen

Surfers Paradise
simen_eld #3733 22/09/2006 10:56 AM
Medlem
Medlem

Jeg drar ned for å surfe i oktober og har fått råd om å holde meg unna SP. Navnet er en stor overdrivelse tydeligvis...

Surf's up!!
simen_eld #3734 22/09/2006 1:42 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Var der i nesten to år.. Skulle studere men surfen tok meg godt..Bare DRIT i surfers. Navnet kommer fra mange år tilbake i tiden før turismen øste på med high rises som presset masse sand ut i havet og forandret havbunnen.. Dra til steder som Kirra Beach og Burley Heads... Fikk min første tube i Burley..Du har et par steder i Surfers som heter the Spit..Du drar bare ut mot der kanalen er.. Her kan du også padle over og komme til enda et fett sted,MEN(har padlet over kanalen flere ganger selv)her svømmer det mye HAI.. Lær deg å padle før du dra over(IKKE KØDD!) for det er også en del strøm der.. Kommer du over er du nesten garanter fet surf+at du trolig er ganske alene.. Spar krefter til tilbaketuren...Dra også til Bayron Bay og røyk feite og få noen fete bølger.. God tur..

surf n` climb
simen_eld #3735 22/09/2006 2:13 PM
Fersking
Fersking

I brisbane finnes det et ganske ok crag på kangeroo point, med flombelysniong. Ikke det aller råeste men med god steming og en del fine ruter. En liten time fra brisbane ligger Glass House Mountains, som er eldgamle lavakjegler. Her finnes sinnsykt mye bra, sjekk guide på nett. Men husk bra myggstift og dekkenede fottøy. eastern brown snake, taipan og carpet snakes holder til her.

Hvis det mot all formodning skulle regne - dra til Urban Climb i Montague Road i Brisbane og hook opp med supre klatrere (boys and girls)som gjerne viser dere sine beste spots.

Surfing på Surfers er som andre sier tacky og navnet er jo bare en pr-gimmick av verdensklasse. Men den funker. Stranden er clean som bare det, mens resten av byen er noe dritt. Litt nord for Brisbane finnes Nosa Head - her er det veldig bra surf og mange spots langs veien. Adskillig mer sjarmerende og urørt.

Når det gjelder hai i Queensland er det betydelig overdrevet. Great White og kollegane holder til lenger sør og utenfor revet. Men som et tidligere innlegg nevner, vær obs på elveløp. i brisbane river vrimler det av bull shark - hissige som faen. de har blitt funnet 60 kilometer oppe i elvene.

Dersom du vil bekymre deg, ville jeg valgt saltvannskrokodiller. De er adskillig farligere enn all verdens slanger, haier og edderkopper.

God tur!

Ps.med andres innlegg om "å røyke feite" ... vær obs på at norske studenter sitter i fengsel i Australia for narkotika. Det bør være unødvendig å nevne at asia har horrible narkotiokalover. fem australske ungdommer ble nylig dømt til døden ved skyting pga innførsel av narkotika. På tross av utleveringsavtale. Heller ikke ta med deg mat,frukt, eller produkter laget av naturlige materialer som råull. Dersom klareutstyret ditt er skittent, vask det og fjern søle fra sko, sker osv. Dette for å unngå problemer med tollen som er redd for ukjente bakterier. De er paranoide som bare f..n

Takk for tips
simen_eld #3736 25/09/2006 3:52 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Takk for bra tips!Og selvfølgelig til alle som er området og har lyst å leke, er det bare å ta kontakt!

Simen

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå