Snømannen som kritiserte flere alpinanlegg for uvettig scooterkjøring sa jo nettopp det, at han ikke visste noe om hva som har skjedd akkurat i denne ulykka. Men jeg syns det er rett på sin plass at en slik kommentar kommer opp i denne tråden. Vi respekterer selvfølgelig den avdøde og hans familie og venner, men er det ikke vel så viktig å forhindre flere slike ulukker. Denne typen ulykker har vi jo sett flere stygge eksempler på tidligere. Om det har skjedd dødsfall i Norge tidligere er jeg ikke helt sikker på, men alle har jo sett stygge eksempler på vanvittig scooterkjøring i alpinanlegg. Kanskje det er noen fartsglade ungdommer som burde få seg en oppstrekk/opplæring før de blir sluppet løs på scooter i en alpinbakke.

Så kommer vi til neste problem. Mange alpinanlegg krever en del fart for å kunne kjøres opp med scooter. Å kjøre opp et heng i 40km/t lar seg ikke gjøre. Flere alpinanlegg har ikke mulighet til å lage slakere traseer som ikke krever så mye fart grunnet bratt terreng. Burde man bruke tråkkemaskin istedet? Mange foreslår heistraseen der det ikke er stolheis. Dette tror jeg ikke er noe godt eksempel. Når heisen står i still er det vel så farlig her. Heistraseene er bratte og krever like høy fart som selve traseene, og her er mange folk som plutselig går av heisen.