Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Norsk Surfeportal
#3601 12/11/2007 2:38 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Vi er et par stykker som holder på å sette opp en ny helnorsk portal for bølgesurfere. Vi har mål om å fylle portalen med topics brukerne velger men vi trenger innspill. Pluss at vi trenger folk som vil være behjelpelig med å tolke værmeldinger for de respektive spotsa. Så hvis det er noen som har innspill som de vil dele med oss er vi åpne for dette!!!

Hmm
Marius81 #3602 12/11/2007 11:34 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Bara kjør på...Men, eg love ikje at alt blir tolka rett.Men sellout?Det syns eg nå va å ta i litt...Bara kom, men ikje syt hvis du blir kjefta på wink

surfside
Marius81 #3603 17/11/2007 3:38 PM
Medlem
Medlem

Ser ikke noe problem i å skape en nøytral nettside med info om de kjente spottene i landet. Å avsløre de litt mer hemmelige spottene er jeg ikke for, men jeg tror heller ikke dette er meningen. Det kommer til å bli flere bølgesurfere enten man ønsker det eller ikke, og så vidt jeg vet, så er det noe som heter allemannsretten.

Skjønner godt at folk blir småhissige når nybegynnere dropper inn uten å se seg over skulderen, men da får man heller ha såpass med baller at man forteller vedkommende, på en redelig måte, hvordan ting foregår i vannet.

Det jeg håper med denne nettsiden, er at man bla. kan diskutere ting på en saklig måte, og komme med tips og råd til nybegynnere. På denne måten kan vi skape et bedre, bredere og mer sammensveiset surfemiljø enn hva som nå er tilfelle. Slike fora eksisterer forsåvidt allerede, men nivået på disse kan diskuteres.

Slik servi det for oss...
Marius81 #3604 17/11/2007 5:38 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Vi har "lodda" stemningen endel steder nå og må være helt enig med deg Solo Ole at nivået varierer veldig.

Vi er begge surfere og vet hva det betyr å sitte i en Lineup med 40 - 50 surfere som fighter for vær eneste bølge. Det er ikke noe mål å få slike tillstander og det tror jeg heller aldri det vil bli... Men man må være realistisk og skjønna at det vil bli flere og flere som oppdager sporten på godt og vondt.

Vi vil kun lage en portal der man kan nettopp dele synspunkter, holde seg oppdatert, diskutere relaterte topics osv. Innholdet vil stortsett bli bestemt av brukerne og det blir opp til dem om de vil flagge ut disse "hemmelige" spotene alle prater så varmt om. Vi er ikke ute på et mission der alle spots skal dokumenteres og offentliggjort, vi vil kun skape et miljø utenfor den faktiske arenaen.

Og ja surfology (surfeetikk) vil stå i høysete! Men her må man også definere litt mer, mange erfarne surfere som står for like store og grove brudd av de "uskrevne" reglene.. Så helt klart et utrolig viktig tema!

By the way til den rakettforskern som ropte om sellout...Kan du utdype deg selv litt? sikter du til å åpne en portal for pengas skyld? For da tror jeg det er mye annet som gir mer cash i kassa en denne sporten...

Anyway håper at de fleste tar dette som et positivt tiltak..

ghettogutt
Marius81 #3605 21/11/2007 2:10 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Skikkelig fin innstilling du TrUeH pLaYjaH //!

Godt tiltak!
Marius81 #3606 21/11/2007 2:47 PM
Medlem
Medlem

Synes dette er et kjempetiltak... Hadde vært kjempe å hatt et felles forum for surfere, og kan ikke se noen umiddelbare bakdeler med det. Surfsentrum har laget en guide for surfespottene på jæren-kysten som er kjempebra. Hadde vært supert å få en guide som dekker resten av landet også... En annen ting er en forklaring av div uttrykk innen surfing, og ikke minst Surfe-etikette som du nevner.

merkelig
Marius81 #3607 23/11/2007 1:36 PM
Entusiast
Entusiast

dårlige bølger har vel ikke noe med en idiotallianse bestående av osloposere med stygge luer? snarere vær og vind. . .