R8 har ifølge Rottefella samme "fjærstivhet" som gamle Cobra. Personlig bruker jeg både Cobra og R8 og merker ingen forskjell, så jeg finner ingen grunn til å tvile på det Rottefella sa til meg. Bruksområdet mitt er noenlunde det samme som innlederen her - mye toppturer med til dels solide innmarsjer, dessuten en del heisbasert offpiste. Bruker for det meste Scarpa T2 og Fischer BS84 med Cobra-binding el. Rossi B3 med R8-binding. Synes det fungerer ypperlig, og har aldri savnet mykere fjær. På den annen side har jeg aldri brukt R6, kanskje den fungerer enda bedre med en såpass "spinkel" sko som Scarpa T2?