Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Forslag til surf i oktober/ november??
#3555 10/06/2008 10:08 PM
Marie! Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Noen som vet om noen bra surfesteder i oktober/ november? Gjerne med muligheter for både bølge- og windsurf..Ser for meg Sør Amerika men åpen for alt:)

Blir veldig glad for tips:)

Dårlig respons....
Marie! #3556 10/08/2008 2:02 AM
Fersking
Fersking

Såg der var fleire ennmeg som lurer på tur i oktober, la nettopp inn et innlegg om det samme:) Eg lurer på kansje brasil..Planen var Costa rica, men må finne ut om regntida er superhissig på den tida av året først..Fått mange anbef til costa, mtp bølgesurfing hvertfall..

Surf Oktober/November
Marie! #3557 10/08/2008 3:09 PM
Fersking
Fersking

Det er i siste liten for sikker surf, men anbefaler alikevell Bali som en underdog.Sesongen der er Mai - September, men da er det også mest folk, jeg har vert der nede fra september - januar, og frem til uti november er det stortsett bra surf. Og best av alt, det er super billig der nede.Reiser selv ned i slutten av sept. for 3 uker!Men det finnes sikkert 1000 plasser som kan være like bra og bedre!God tur!

..
Marie! #3558 10/08/2008 3:59 PM
Medlem
Medlem

Chile og Peru skal også være bra på den tiden av året. Bare å søke litt på internettet.

...
Marie! #3559 10/08/2008 4:14 PM
Medlem
Medlem

Tror hovedsesongen er fra september-februar eller noe. Stod i et friflyt for ikke så lenge siden, men husker ikke hvilke.

I Pichilemu, Chile, kan du f.eks finne dette .

I Chile blåser det også mye og Matansas er blant annet et sted kjent for å arrangere både windsurfing og kitesurfing konkurranser.

http://www.wannakitesurf.com/spot/South_America/Chile/Centro/Matanzas/index.html

Ellers er Peru litt varmere og litt billigere, og skal ha bra bølger og vind der også.

Chile....
Marie! #3560 11/08/2008 1:41 AM
Fersking
Fersking

Er det nåken som veit åssen været er i Chile i oktober, trur der skal vere vår...Men vil det seie sommertemp på land?? Må vel kjøre med drakt der borte heile året uansett?Ellers lurer eg på Nord i peru...Der er vel kansje litt varmare???

....
Marie! #3561 24/08/2008 5:53 PM
Medlem
Medlem

I oktober er det vår ja. Noe som vil si at det er litt varmere på land, men cirka like kaldt i vannet. Vannet blir ikke stort varmere en 14-15 grader takket være Humboldt-strømmen. På land derimot er det litt varmere. Selv har jeg bare vært på surfestedene rundt Santiago. I Pichilemu på vinteren var det en 14-15 grader, men det er ganske surt med mye vind. Tipper det er noe varmere i oktober.

Hvis det er for kaldt er det også mulig å dra til Arica som ligger på grensen til Peru. Her er det ørken og noe varmere i lufta, men temperaturen i vannet er den samme.

I Nord-Peru er det også lave temperaturer i vannet (med unntak av Mancora hvor det er en bukt), så du trenger våtdrakt også her. Nå nærmerer man seg imidlertid ekvator så lufttemperaturen er rundt 30 grader, så den er det ingenting å utsette på

Ellers fant jeg denne artikkelen på friflyt som var fin. http://www.friflyt.no/index.php?pagenr=12&articlenr=53273 .

Anbefaler Chile på det sterkeste. Utrolig fint land. Hvis du har mulighet burde du leie en bil og få kjørt litt rundt.

Re: Forslag til surf i oktober/ november??
Marie! #3562 26/08/2008 10:07 AM
Fersking
Fersking

Tarifa, byen lengst sør i spania..skal være meget bra spot for surfing! så en artikkel i et reiseblad der de kalte byen "surfer's paradise":wink

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå