1. Ha godt av å være innesperret? Unnskyld meg, men hva?! Jeg, og veldig mange andre, har aldri gjort noe så gale at man fortjener å bli innesperret. Min eneste feil var å bli født i et land med verneplikt.
jeg, en sær individualist? Unnskyld meg for ikke å blindt følge ordre av folk som kan være så lite som ett år eldre enn meg, som har, etter den utredningen som har startet alle forandringene og omveltningene i forsvaret, en befalsutdanning som kunne vært kortet ned til 3 (TRE!!!) ukers utdanning. Killde: forsvarets forum.
2. som jeg skrev i innlegget over, våpen brukes til å drepe eller å true med. Det har intet annet andvendelsesområde, så opplæring i våpenbruk er opplæring i dreping.
3. ytringsfrihet er essensielt i et moderne samfunn, det er jo alle enig i. det det var debatt om her, var om denne reklamen var på sin plass på denne siden.
4. Hvis det blir krig, så må alle menn mellom 18 og 44 ut i krig. Så hvis de annonserer etter:
"Jeg er helt enig med deg at man skal la de som vil gå i krigen gå i krigen, og det er jo det forsvaret annonserer etter også."
og hva som er faktum er da to vidt forskjellige ting.
5. Våkner opp? sier du at pasifister er sovende? Jeg kunne sagt at hvis dommedagen var nærmere så ville alle som ikke trodde på Gud, Allah eller et liv etter døden våkne opp og tro. Det er samme måte å argumentere på, og den tar jeg stor avstand fra.
6. er jeg skyld i at jeg hater meg selv? det er jo det du sier indirekte. Du velger ikke å kalle sivilarbeidere ryggradløse unnasluntrere, så flott for deg da! du er jo tydeligvis en meget reflektert ung mann med gode verdier, ihvertfall på bakrunn av det utsagnet.