Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Hovden - jævlig ripe under brettet!
#35016 09/02/2004 12:00 AM
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

hepp, vil bare informere dere som kjører på hovden. Joda, bra at Hovden har fått railsà til Fonna opp, MEN! jeg var der i helga, og fikk en jævlig skrape i brettet mitt. Snakker helt inn til treverket.

Grunnen: tok en ganske slapp og brei rail som var bygd opp av glassfiber plater. Luringene som hadde montert den hadde glemt å skru den ene skruen til, slik at den stakk opp.... SMART MOVE!

Jeg gikk rett og snakka med sjefen for skisenteret, og etter mye om og men fikk jeg iallfall fiksa skaden for hans regning i skibua. han skulle også stenge railen (noe som iallfall tok en halv time)

Kjenner dere noen dette har hendt med, nevn det til dem!

jeg fikk beskjed når jeg henta brettet neste dag, at det hadde vært 10 brett innom over natta til prepping, pga samme skrue. kan tenke meg at dette er en brøkdel av de skadde brettene..


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Håper du forstår at railing skader brettet og skiene til de som driver med det. Selvom skruen ikke burde vært der. Bør du tenke deg om før du railer neste gang... -Om du vil ha et ripefritt brett


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

vil også si at litt er din feil. du burde ha sjekket railen først. alle mennseker kan gjøre feil.


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

kan nå ikke gå over hver eneste rail å sjekke etter skruer. Det er en selfølge att railen er smooth når den er montert i ett skianlegg. Litt riper må en regne med når en bruker rails, men får en ripe helt inn til treet må han selfsølgelig kreve gratis rep. av brettet.


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Sjekk altid rails før du Tester deu ut...så du er klaroer hakk og riper i de så du ikke får deg en overraskelse når du tar den første gangen.....Gni gjerne brettet/skiene med stålkanten mot railen for å se at den glir smooth hele veien......Når man Railer må man regene med hakk og riper i skia og at stål kantene bli slitt.....



Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå