Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Dugg på brilla?
#34965 10/02/2004 12:00 AM
More than words
OP Offline
More than words

jeg har alltid hatt problemer med dugg på brillene.. Helt til jeg kjøpte hjelm, brillene har aldri dugget etter at jeg begynte å bruke hjelm. Der har dere det, nok et ypperlig argument for å beskytte kula med hjelm.

More than words
OP Offline
More than words

Har egentlig aldri testet det på ski briller, men etter 8 år som aktiv svømmer brukte jeg å spytte en liten klyse invendig for så å smøre det godt utover. kan kanskje virke her også..

More than words
OP Offline
More than words

jeg sier bare en ting, nye briller, mine cebe x-land har aldri dugga.

More than words
OP Offline
More than words

Grunnen til at brillene dugget når du ikke hadde hjelm, var fordi du hadde dem over lua... Hjelper sinnsykt å feste dem på noe annet; f.eks hjelm wink

More than words
OP Offline
More than words

når du feks går park eller topptur og ikke bruker hjelm. ha brillene konstant på deg og ikke i pannen, da vil dem ikke dugge! Men jah, hjelm gjør jobben wink

More than words
OP Offline
More than words

har mine briller over lua og de har aldri dugga noen gang.

More than words
OP Offline
More than words

Har hørt at hockeydudene bruker konsentrert salo... Gnikk salo på glasset med papir og tørk helt tørt.Prøvde dette med hell for noen år siden, nå har jeg derimot skikkelige briller som ikke dugger...

More than words
OP Offline
More than words

har noen kompiser som driver med langrenn som har tipsa om at Briko produserer et "antiduggstoff" som du kan kjøpe på små flasker. zalo gjør noe av samme nytten (om ikke akkurat samme ..kanskje..). har ellers just nu lest noe i en brosjyre fra en eller annen goggles-produsent om at briller som er nye er satt inn med et lag antiduggstoff på innsida linsa. dette laget tåler IKKE å bli herja med, du skal derfor aldri tøtsje innsida av skibrilla di, dugg skal få lov til å lufte seg bort, sne bankes bort og vanndråper luftes. du kan til nød skylle brillene forsiktig med kaldt vann. så det så! ...hvor gjennomførbart alt det der er i praksis er kanskje litt diskutabelt...

More than words
OP Offline
More than words

spytte&gugge inni gogglesene-trikset vil fungere, sånn i teorien. spytt inneholder enzymer som hindrer dugg (til en viss grad) i å legge seg. dette funker veldig fint til dykkemasker og svømmebriller, men da skyller du av brilla etter å ha gugga i dem før du bruker dem. det er kanskje ikke så digg å ha plaskvåte oakleys over glaneapparatet og halve trynet når du flyr i 80 km/t (oppned) over scvhærjumpen i Hemsedal? ...og å skylle goggles"a blir du pent nødt til med mindre du skal stirre inn i klysa med snørr fra forkjølelsen i forrige uke og blod fra afterskien i går når du flyr i 80 km/t (oppned) over schværjumpen i Hemsedal.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå