Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Revnet windsurfing seil
#3474 30/07/2012 6:28 PM
Mar-O Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

Hei, har greid å revne windsurfings seilet mitt 3 steder og lurer på om noen har tips til hvordan jeg kan fikse det. Er 2 hull i den gjennomsiktige duken/plastiken (15cm og 5cm lange) og ett i "tøy" stoffet masta går gjennom på 10cm. Tenkte å prøve med gaffa teip på den gjennomsiktige plasten hvis ikke jeg finner noe bedre og sy det i tøy stoffet, men jeg tviler veldig på om gaffa teipen kommer til å sitte. Takk for alle svar!!!  

Re: Revnet windsurfing seil
Mar-O #3475 10/08/2012 11:53 AM
Nytt medlem
Nytt medlem

Hei.På den gjennomsiktige delen av seilet er det ideelt sett "mylar tape" eller "monofilm tape" som brukes. Kan kjøpes på butikker som fører skikkelig vindsurfutstyr. Stoffet på mastelommen kan enten sys eller du kan bruke en type tape der også som er til fiksing av seilbåtseil.

Når det kommer til gaffatape på den gjennomsiktige delen av seilet funker det fint selv om det ikke ser nydelig ut. Gaffa'en ble først og fremst oppfunnet til å fikse rifter og skader på gamle fly, så om du vasker overflaten for drit før du fester tapen er det ikke særlig lett å få den til å løsne (skikkelig gaffa tape fra jernvarehandel osv, ikke en dårlig kopi)

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå