Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Windsurf i Sør-Europa, nybegynner
#3459 25/06/2012 7:37 PM
frkvivi Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Noen som har tips om sted å dra i Sør-Europa for windsurfing i sommer? Skal på kurs neste uke så helt fersk, slik at det er greit å ikke dra til de røffeste forholdene, har ikke eget utstyr. Er 36, så greit ett sted med ikke kun kids også..

Re: Windsurf i Sør-Europa, nybegynner
frkvivi #3460 26/06/2012 3:49 PM
Ringrev
Ringrev

Hovedproblemet er nok mange folk på strendene. Selv ender jeg gjerne opp rett vest for montpellier i frankrike, nærmere bestemt etang d'ingril (pga familie)Området har generelt sett mye vind, men mindre om sommeren. Fordelen med dette stedet er at det ikke er badene der, middelhavet ligger 200 meter lenger syd. innsjøen har stådybde eller så og si stådybde over det hele, og er svært trygg.Ellers på året er Le Grau-du-Roi heller ikke å forrakte, da man her kan få pålandsvind når tramontanaen blåser. Mistralen blir sidevind/pålandsvind hvis man ikke går for langt ut. Om sommeren (juli/august) er det egentlig ikke mulig å seile der. NB - vinden i dette området er ikke like forutsigbar som de mer kjente vindsurfingspottene, så det er mulig å ende opp uten vind over lengre tid...eller masse vind. Jeg har valgt å ikke se på det som et problem - da jeg har en mengde andre ting jeg kan finne på der (sykle, bade, klatre, fotturer, byturer etc etc)

frkvivi #3461 26/06/2012 10:46 PM
Ofe Offline
Medlem
Medlem

Santa Pola, Alicante, Spania

frkvivi #3462 29/06/2012 7:21 PM
frkvivi Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Takk @skimachine og @Ofe, skal sjekke stedene. God sommer og god surf!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå