Er 1 cm høyere enn deg, veier omtrent det samme, og seiler også i indre Oslo fjord. 
Jeg kjøpte mitt første brett for 2-3 uker siden og har fått seilt en del siden da. Jeg hadde tatt ett kurs før og leid brett i utlandet, så før jeg kjøpte mitt eget hadde jeg kanskje vært 7-8 ganger på vannet. Jeg endte med å kjøpe ett Starboard Rio M (rund 200 liter) med 7.3m2 seil fra Rå Sport til kr.9999, og er godt fornøyd. Jeg har vært ute med brettet minnst 3 ganger i uken siden jeg fikk det i alt fra 3 til 9 m/s.
For det først er jeg veldig glad for å ha en kjøl/daggerboard. Som relativ nybegynner så gjør det det mye lettere å seile opp mot vinden....som kan være greit når du trenger å komme deg hjem igjen. Jeg vipper den ofte opp for å få litt mer fart på brettet, og klarer fint å få det i plan hvis det blåser litt. Jeg er også glad for at jeg valgte 7.3m2 seil, og ikke mindre, siden det sjelden blåser mye i indre Oslo fjord. Jeg slet litt da det nærmet seg 9 m/s, men klarte fortsatt å seile, bare med litt flere svømmeturer en i mindre vind.
Eneste jeg ikke er helt fornøyd med er våtdrakten jeg bruker. Den har korte ben, som gjør at det svir litt på leggene når Oslofjorden er like full av brennmaneter slik som den er nå. :P
I neste uke skal jeg en tur til sør Sverigje der værmelding melder konstant 10-12 m/s, så er litt spent å se hvordan det går.