Jeg er enig med at lyngen kan og skal værnes. Men det burde ikke vært totalt utelukket å kunne bruke helikopter et par ganger i året. Fikk smaken på heil da røldal hadde helitaxi. Den siste debatten omkring dette har vært absurd spør du meg. Det siste jeg hørte var at miljøvern sjefen i Odda hadde blitt nokså forbannet da han hørte at røladal skisenter hadde reklamert for helitaxi på FF. Vi som er for heliskiing i Norge blir sett på med sure øyner enten av statlige folk eller folk som kaller oss horer på ski??? Det absurde her er at det finnes faktisk mange privat eide helikopter, fly etc. Svirrende i lufta rundt oss, men det er ikke mulig å lande et par ganger på ufremkommelige fjelltopper NEI. Røldal og co. har prøvd på å søke om ny konsesjon men ble møtt med stengte dører.Reinsdyr folka på Haddanger vidda blir flydd opp hvert år for å skyte reinsdyr. Skal du bygge deg en ny hytte kan du få tilatelse til å bruke helikopter. I sauda brukte de helikopter til å frakte betong til fundamentet til ny heis, jeg leste at de hadde over 200 turer på et par dager. Bøndene flyr med helikopter for leite opp sauene sin på fjellet.

Dette er et molbo land delux. Det de driver på stortinget holder ikke alltid mål/vann. Jeg regner med at de fleste på dette formuet er intressert å ta vare på den naturen vi har. Denne debatten er forholdsvis latterlig. Jeg er enig med at lyngen kan og skal værnes. Men det burde ikke vært totalt utelukket å kunne bruke helikopter et par ganger i året.