For det første så er det ikke 2000km2 som er blitt vernet, det er 961km2. Men over til saken. Tror ikke det er mange som hadde hatt så mye å si på om man hadde anlagt en liten skipark i utkanten av dette området. Det er bare det at slike Skisentre de har, jah en liten tendens til å vokse en del, og det er det jeg ikke liker! Så var det dette med heliskiing da! Tja greit nok det, men de også har en tendens til å ikke følge ?oppmerka løyper? for å sette det litt på spissen. De tar seg rett og slett jævlig til rette, for hvem er det som benytter seg av heliskiing? Jo det er de som har råd til å betale en eventuell mulkt for ulovelig motorisert ferdsel i utmark. Og ikke tror jeg Heliskiing gagner samfunnet i Lyngen noe stort heller! Jeg tror neppe at de lokale reineierne for eksempel blir så utrolig glade for å måtte sanke inn reinsdyr som er blitt skremt bak den syvende blåne, bare for at en lat og feit amerikaner skal få prøve å stå ned et norsk fjell ved hjelp av et helikopter. Og så var det dette med penger da! Tror du virkelig at som reiselivsforsker og allting, at Lyngen kommune har råd til å finansiere et så stort prosjekt, som får å tjene penger MÅ konkurrere med andre store alpinsentre i Europa? Du tror vel ikke det at å få et par heiser til Lyngsalpene vil trekke så jævlig mange flere turister, enn den ekstremtur ideen til han hin? Nei! Det er både for langt å reise, og for vanskelig å reise til Lyngsalpene til at dette kan bli en schläger! Herregud a mann! Kan du ikke bare se realitetene?? Har vi ikke nok skiheis ødeleggelser i Norge fra før av? Er det ikke nok steder hvor late folk som liker å ta heisen opp og ned den samma bakken gang på gang kan boltre seg? Nei folkens! Hvis dere vil oppleve lyngsalpene, så får dere gjøre som jeg og andre toppturentusiaster har gjort i årevis, nemlig bruke beina og GÅ! Jeg kan gjerne møte opp i Lyngen jeg, å lære alle de stakkarne som ikke kan gå i oppoverbakke hvordan dette gjøres! Det er veldig enkelt! Og hvis de også er villig til å betale litt til samfunnet i Lyngen kommune, så er guidet tur også noe jeg kan bedrive! Ingen har vondt av å røre litt på kroppen en gang i blant! Det er vi i hvertfall alle enige om!