Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Hvilket ben skal stå fremst???
#34147 21/02/2004 12:00 AM
More than words
OP Offline
More than words

Hei!Kan noen svare meg på følgende: Hva avgjør hvilket ben som skal fremst på snowboardet? Har hørt av høyre er mest vanlig, men ser også endel med venstre benet først (goofy??).

More than words
OP Offline
More than words

hvilket ben ja.. det er noe som kommer av seg selv, det er vell ikke noe som avgjør hvilket ben som står fremst. det bare kommer.goofy er med høyrefoten frem..

More than words
OP Offline
More than words

Er vel med høyre først så vidt jeg vet....Venstre forran er normalt......Du må bare finne ut hva som virker mest normalt for deg......Hvem bein setter du automatisk fremst når du steller deg på et brett....og hva føles mes naturlig av gjør for deg tenker jeg!!

Lykke til!

More than words
OP Offline
More than words

Goofy er når høyre benet er først. en måte en kan finne ut på hvilket ben er man skal ha først, er at en står oppreist, og så får en en kamerat til å dytte i ryggen. det beinet en setter foran seg for å gjenvinne balansen, er det beinet en skal ha først på brettet.

More than words
OP Offline
More than words

det har ingenting å si hvordan fot man setter frem når man blir dyttet i ryggen.. det er det tåpeligste jeg har hørt, på skateboard står jeg med venstrefoten frem å omvendt på snowboard..så FFS, der tar du feil...

More than words
OP Offline
More than words

Jeg pleier å si at det benet du setter foran deg når du "surfer" på parketten er riktig..

Dvs: løp bortover og skrens på stuegulvet..

More than words
OP Offline
More than words

Det gir deg en ganske god pekepinn på hvilket ben du skal ha først, det stemmer i ca 90% av tilfellene man gjør det. Så det er kun 10% feil...

More than words
OP Offline
More than words

mange triks for å finne ut hvilket ben man skal starte med. Et til jeg har hørt er det benet du vanligvis setter opp eller ned i en trapp i starten av trappen...Jeg tror det er tilfeldig hva du begynner med. Det finnes ikke et rett ben for noen av oss. Skal du bli god på snowboard må du bli god begge veier uansett. Mitt tips er å først lære seg å carve bra den ene veien og deretter bruke like mye tid den andre veien for å bli like god begge veier. Man blir best den veien man kjører mest!!! I tillegg til snowboard driver jeg med brettseiling. I brettseiling seiler man naturligvis like mye begge veier (man skal jo ut, snu og inn igjen...). Brettseilere er derfor naturligvis like gode begge veier.

More than words
OP Offline
More than words

Tror nok forslaget til pudderhora er det beste her. Surfing på parketten er en vitenskaplig bevist måte å finne ut hvilket ben som skal først.. Ellers må jeg også nevne at jeg har hørt den med dytt i ryggen. Tror langbein (goofy) er en av få som står forskjellig på sk8 og snow. Selv skata jeg når jeg var yngre og stod regular og har også alltid stått regular på snøfjøla.

Men surf litt på parketten så finner du sikkert ut av det..

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå