Problem og problem.Har ihvertfall hørt fra flere som seiler der at garn har ligget og sperret traseen ved sørenden av stranden nå i vår.Etter hva jeg husker har dette vært i fjor også og blåsene er så små og dårlig farge på at det er farlig lett å seile over/på dem....I fjor var det også garn rett sør for øya med dårlig farge på blåsene, kjørte på dem ihverfall en gang.
Jeg vet ikke hvor mye du er der ute og seiler, men jeg var der så og si hver helg + ukedager i hele vindsesongen i fjor og la merke til garn flere steder rundt øya.
Og til slutt kunne det alikevel vært en god ide å legge inn en henstilling i avisen til fiskere om at de kan være så snill å prøve å ligge unna området i sundet + bedre/større blåser med bedre farge som sees bedre.Det er ikke alltid fiskere tenker på at andre bruker de samme områdene også, så et lite forsiktig opplysende innlegg i media er på sin plass.NB!!! det er viktig at allmennheten vet hvor seilemiljøet seiler i fjorden slik at det kanskje blir tatt litt hensyn ang. garn og slikt.
Melder meg inn som medlem når jeg er i stand til å seile igjen.