Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Nybegynner
#3292 05/01/2006 9:57 PM
Dorry Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem

Har lenge hatt lyst til å prøve windsurfing. Men er ganske liten, og ikke så alt for sterk. Finnes det små brett, med eventuelt lettere bom?

Du kan jo
Dorry #3293 21/01/2006 3:15 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

ta kontakt med Seasport eller Surfsentrum, bør ha kompetanse til å gi deg gode råd.

Telefonnummer mm. finner du her:www.surfsentrum.no

Lykke til!

Ingen problem:)
Dorry #3294 21/01/2006 4:17 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Det er ikkeno stress å være liten når en windsurfer. Det som blir forskjellen er at du kan ha et mindre seil og få samme fart som de som er større og tyngre. Styrke er heller ikke et stor tema. I begynnelsen er det litt tungt i armene, men så snart man får til såpass at en kommer seg i trapeset, (vet ikke hvor mye du kan, men det er ei sele som gjør at en kan legge vekta si i seilet istedenfor å holde seg fast.) så brukes bare armene til å styre og å balansere seilet.

Det som er å anbefale er å bruke et kjempestor brett og et lite seil til å begynne med, i tillegg til å starte en dag det er minimalt med vind. Des større/bredere brett des lettere blir det å holde balansen. Men slikt utstyr skjønner en prinsippene mye fortere enn med mindre brett og tyngre seil som en hadde back in the days:)

Hvis du gjør som Truls S sier og kontakter surfsentrum finner du sikkert din nærmeste forening som ganske sikkert har oppdatert kursutstyr som gjør at en er rimelig habil å seile etter ganske få timer på vannet. Etter hvert som en blir bedre kan man gradvis seile større seil og evn litt mindre brett uten store problemer.

Lykke til!

Windsurfing er fantastisk gøy når en bare begynner å få det litt til. Så ikke gi opp når du har gått på tryne fjorten ganger på femten minutter:)

Nybegynner kurs
Dorry #3295 25/11/2006 2:11 PM
Fersking
Fersking

Hei, jeg vet ikke om du har vært på noen kurs før men det kan være lurt og ta et lite kurs før du setter ut på vannet. Da lærer du mye basis greier slik som vinnretning og hvodan du skal rigge brette og slike ting. Det koster ikke alt for mye og som oftest er det to ganger med ca 6 timer totalt. Kursne kan du ta i Moss og Drøbak og også Asker som jeg vet om LYKKE TIL smile

Nybegynner kurs
Dorry #3296 25/11/2006 2:11 PM
Fersking
Fersking

Hei, jeg vet ikke om du har vært på noen kurs før men det kan være lurt og ta et lite kurs før du setter ut på vannet. Da lærer du mye basis greier slik som vinnretning og hvodan du skal rigge brette og slike ting. Det koster ikke alt for mye og som oftest er det to ganger med ca 6 timer totalt. Kursne kan du ta i Moss og Drøbak og også Asker som jeg vet om LYKKE TIL smile

Fint å være liten
Dorry #3297 25/11/2006 2:17 PM
Ringrev
Ringrev

Er selv liten og lett, og jeg har opplevd det som en fordel når jeg har windsurfa.Man får større aksellerasjon, man hopper lettere, man tar lettere vannstart og man kan ha mindre og lettere brett.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå