Poenget med å lage denne loven var vel for å skåne naturen. Lyngsalpene er for mange blitt et "must" og for pengesterke folk er et helikopter løft en smal sak. Er sikker på at byråkratene ikke ønsker å sette foten ned for MSP men som noen sier her skal en må alle, ja jeg er enig at det er super reklame for nord norge og de fantastiske mulighetene som er der. Men hvor blir det av den ivrige skiløperen som var her før? spør Torkel Karoliusen med venner om de noen gang har flydd opp der? spør de som bor i Lyngen om de flyr opp nei de går og bruker bena vi har fått av han oppe i skyen. Og ja jeg vet at MSP ikke kan frakte utstyret opp dit uten helikopter osv osv. Men istedenfor klage på byråkratene snu på situasjonen fortell de heller om hvilken fantastisk mulighet vi har her til å vise frem nord norge som snart kollapser uten reklame...

Jeg personlig driter i grunn i om MSP kommer seg opp dit, gjør de det ikke får de finne seg et annet fjell. Vi kan desverre ikke ha det slikt at en gruppe får lov til å fly mens andre ikke får. Sånn er desverre livet. på tide å åpne øynene folkens!

Hilsen ex-tromsø væring!