Er det så innmarig viktig med utlendinger i Nord Norge? (Som ikke kommer uansett som Andi sier når de finner ut at det ikke er lov med heliskiing) Hvis det er så flott der oppe hvorfor er ikke det flere av dere der oppe? Jeg tipper at mange av dere som virker så engasjert aldri har vært der eller har konkrete planer om å dra dit. Den beste reklame er neppe en ny skifilm men heller at folk som har vært der inspirerer andre til å dra dit.
Det høres ut som folk er mer skuffet fordi heltene deres ikke får laget en film. Kom dere ut og filme selv, eller enda bedre kom dere ut og kjøre ski. Slutt å være så egoistisk som heltene dine som tror at lover og regler ikke gjelder dem.
Jeg var i Lyngen i påsken for et par år tilbake og kan ikke si at jeg la merk til særlig støyforurensing som mange påstår fra militærfly, osv. Men om jeg hadde vært der og sett at et filmteam fikk gjøre som de ville på de toppene jeg skulle tråkke opp ville jeg blitt ganske så skuffet. Som jeg antydet tidligere. Det er ingen som stopper Matchstick fra å filme, bare fra å bruke forbudte transportmidler.