Sitat Beo81:5-6 m/s er glimrende for en 12m2 tube. Det er et litt annet vindspekter på foil kontra tube. Når du ser på kiter så får du oppgitt et vindspekter. Med en foil kan du gjerne gå ned en størrelse. Sjekk med produsenten for kitene.Outlaw er en anerkjent foil. Søk litt på google.Vil like gjerne anbefale deg å gå for tube med en gang. Du vil ikke angre. Så kjøper du et hoftetrapes, sittetrapes blir du fort lei.Ta gjerne kontakt med Helge Stærk på kitebutikken.no for tilbud. Han fikser deg nok en startpakke som du blir fornøyd med.
Eg kjøpte min første kite i fjord i hovedsak til snowkiting og eg også er ein smule matrialistisk av meg legg heller noe ekstra penger i det å få kvalitet! Eg fallt på ein 11m2 tubekite (Tacoon Nova3) eg er 72kg 178høg så vi er ganske like, den funka heilt perfekt 4-5 til 10m/s fra 10m/S og oppover så har eg nettopp invistert i en 6m2 tube kite. også skal eg no kjøpe meg ein 3m2 trenings kite/foil som eg kommer til å trykke i sekken når eg skal på tur med fjell skia for å kite over "vann" og vidder, men på den er det ingen mulighet for å bruke trapes.. uansett eg har hofte trapes på 11m2 og sitte trapes på 6m2 men som dei seier eg vil nok anbefale å kjøpe hofte trapes ser bedre ut og er nok bedre også som dei seiast, einaste fordelen eg ser med sitte trapesen er oppover bakker som beskrevet her at det da ikkje blir så tungt.. tips Tube kite og hofte trapes du vil ikkje angre;)lykke til!