Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Kiting i fjellsider
#3111 12/02/2010 7:27 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei, så en video på youtube hvor de kite'et oppover i en fjellside, mitt spørsmål er hvordan kite trenger jeg for å få til det? hvor stor? Mulig det er litt overkill for en nybegynner som meg men så kult ut :P Noen som har noen forslag?

Re: Kiting i fjellsider
bjborgen #3112 14/02/2010 7:32 PM
beb Offline
Fersking
Fersking

Man looper bare kiten foran seg, og type kite spiller i grunn liten rolle. Foil er praktisk for det tar lite plass når du skal ned igjen, om du ikke vil kite nedover også. Vinden bør komme ganske rett bakfra om du skal klare det. Og vinden kan også skifte om du nærmer deg noen topper, så det egner seg nok mer for ikke altfor bratte skråninger enn å kite opp store fjell.

Ta et kitekurs så finner du kjapt ut av det!

Re: Kiting i fjellsider
bjborgen #3113 14/02/2010 7:51 PM
Ringrev
Ringrev

Synes nasa-skiseil er bra som heis:- den er liten- den er utrolig lett å ta opp/ned- den er veldig sikker

Med skiseilet trenger jeg ikke de samme marginene som med kite, og det føles langt tryggere når vinden klemmes sammen ved toppen.

Når det er sagt, så trenger du mer vind, den er ikke like gøy til å leke med osv. De fineste kite-turene har jeg i gjevn lett vind med en stor kite.

Tar jeg turen med kite har jeg gjerne en 85 liter sekk, mens skiseilet har jeg i skifestet på en 40 liters-sekken.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå