følelsen av å måtte ha ansvar for noen du ikke kjenner i det hele tatt, og i alle fall ikke kan si noe om ferdighetsnivået til.
har selv ved et par anledninger fått noen råskaller på helgetur etter meg (uten at det i utgangspunktet er noe galt med det...), bare for en liten stund senere bli stående og måpe mens jeg ser på hvilke sjanser de samme folka tar. flere ganger har jeg og de jeg har kjørt med rett og slett blitt stående og vente for å se om det hele går bra, og eventuelt om vi må trå til hvis noe skulle skje...
sier ikke dette for å disse noen, heller ikke for å framheve meg selv som en hardbarka fjellkjenner. mest av alt handler det bare om å være ansvaret bevisst, enten du kjører først, følger etter, blir stående å se på, eller blir nødt il å rydde opp til slutt. jeg tror vi alle (enten vi karakteriserer oss selv som sesongere, locals, charter- eller helgeturister) er tjent med å vise litt respekt for BÅDE fjellet i seg selv OG for de andre som ferdes der rundt omkring oss...
forøvrig er det for dumt at denne diskusjonen ender med skittkasting mellom to-tre personer...