Dette var en interessant diskusjon. Har kun vært ukesturist et par sesonger selv.
Jeg ser imidlertid at mitt forarbeid foran turene som består av å lese andres erfaringer, snakke med folk og gå igjennom internettsider holder for å gi meg en fantastisk uke hvert år i alpene. Jeg har selv vært den som kjører opp spor, og jeg har vært den som følger spor. Jeg har full rett til å følge spor, og tar det ansvaret det medfører. Man må være klar over at farene med å ferdes utenfor løypene er akkurat like stor om man følger spor. Og det er her sakens kjerne ligger.
Har selv opplevd at folk har fulgt mine spor. (Engelskmenn) og sett på neste tur (2 timer senere)at de samme personene har hatt store problemer og da fått kjeft fordi jeg ikke har advart mot at terrenget blir tøffere lengre nede. Dette blir latterlig. Alle vet at det er transportetapper til de heftigste linjene.
Til sesongere: Dere bør ikke utrope dere til verdensmestere og kreve at ingen følger etter, fordi dere har stått i et anlegg lengre enn oss, men jeg har respekt for den kunnskapen dere sitter inne med over det aktuelle området.